Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor valgte dere det ene stedet fremfor det andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av delene; VitaNova i stedet. Men det er ganske tilfeldig at vi velger dem, og det kunne like godt ha blitt Stork. Nordica utgår for vår del fordi de bare tilbyr anonyme donorer.

Skrevet

Jeg har valgt Stork kun pga at jeg der får åpen donor. Jeg ønsker at mitt barn selv skal få velge om det ønsker å oppsøke sin donor når den tid kommer eller ikke. Men jeg tror de aller fleste barn har behov for å se og vite hvor de kommer fra. Her er det jo ikke snakk om noen "pappafunksjon", men jeg er hellig overbevist om at det å kunne møte og se sitt biologiske opphav kan gi fred i sjelen til barnet..

Men skulle jeg ikke bli gravid igjen og velger IVF og må bruke en klinikk som ikke tilbyr åpen donor - så gjør jeg det.

Skrevet

Vi valgte også VitaNova, dette fordi det ble litt rimligere med tanke på den donoren vi ønsket å bruke.

Skrevet

Jeg valgte Nordica fordi der var det lege som gynekologen min kunne samarbeide med. Et pluss er at det er billigere. Men der går det kun ann med anonym donor. På stork så bruker de lengre tid på hver pasient, slik at man lan slappe av og ha musikk, stearinlys osv. På Nordica bruker de 5 minutter på hver pasient, og så drar du etterpå, noe som passer meg veldig bra (vil ikke ligge på benken lenger enn nødvendig )

Skrevet

Jeg har erfaring fra både Stork og Nordica. Jeg hadde først fem inseminasjoner med åpen donor og deretter to ivf forsøk på Nordica, da med anonym donor. Stork er helt ok, men fryktelig dyrt og selv har jeg ikke behov for å bli dullet så mye med. Mitt største problem med Stork er at de ikke har noe å tilby eller foreslå hvis/når man ikke blir gravid med en gang. På Nordica derimot er det leger som absolutt har både erfaring og kunnskap nok til å rådgi og komme med forslag til veien videre. De har ikke åpne donorer, men for meg ble dette mindre og mindre viktig etter hvert som jeg ikke ble gravid. Jeg ble gravid på andre ivf og er nå 12 uker på vei. Skulle jeg valgt igjen ville jeg gått rett til Nordica. Lykke til videre.

Skrevet

Det var flere grunner til at jeg valgte Stork fremfor Nordica. For det første er jeg veldig klar på at jeg vil ha åpen donor. Dette er kjempe viktig for meg. For det andre ønsker jeg en mest mulig naturlig prosess. Jeg er veldig skeptisk til all form for hormon stimulering (og har også sett (på en venninnne) at dette ikke er bare er positivt for kroppen - selv lenge etter at det er avsluttet). For det tredje så vil jeg gjerne at rammen rundt selve inseminasjonen skal føles god. Min første (og eneste) inseminasjon syntes jeg ble en veldig fin opplevelse. Tiden etterpå (på "benken") brukte jeg til yogapust og meditasjon. For meg ble dette veldig rett og ga meg en opplevelse full av ro. Og jammen ble jeg ikke gravid også (dessverre mistet jeg det kort tid etter positiv testing).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...