Gå til innhold

Når kan man reise med spedbarn?

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere litt mer erfarne her inne, som vet hvor tidlig man kan ta med spedbarn på en litt lengre flytur (7-8 timer)? Jeg skal egentlig være forlover for en venninne i USA 7.juni, men har termin 18.april. Det blir kanskje i knappeste laget? Broren min var bare 10 uker gammel da vi flyttet til Brasil, og det gikk fint, selv med totalt 24 timers flytur. Men om jeg føder til termin, vil jo vårt lille nurk bare være 6,5 uke når vi må ut og fly. Noen som har erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138559876-n%C3%A5r-kan-man-reise-med-spedbarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen proff, er førstegangsfødende selv, men har mye erfaring da jeg er tante til 6 og vært reservemor for lillesøster:)

Jeg tror at det ikke vil være noe problem å dra til usa da, så lenge du har pupp eller flaske og smokk lett tilgjengelig;)

Selvfølgelig kan det bli litt stress for deg hvis babyen er urolig, og ikke tar smokk, men den vil jo være 1 1/2mnd, så det tror jeg vil gå kjempefint! Barn har gått av å tidlig krøkes, så lenge foreldrene tar det rolig og ikke stresser:)

Lykke til, håper det ordner seg slik du vil!

Bare å fly ivei! Så tidlig som mulig spør du meg :-) Bedre å dra med et spedbarn som stort sett er fornøyd med puppen eller sover enn en litt eldre unge som har lært seg å krype eller gå. De er ikke så morsomme å ha med seg... Vi dro til syden med en fire måneder gammel baby, det gikk helt fint, men en liten kort flytur med en ettåring som akkurat hadde lært å gå, tar jeg ikke om igjen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...