Gå til innhold

Hilde og damene sine`s skravletråd del 2 ;)

Hilde :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi..

Da laget jeg en ny tråd siden den andre begynte å bli bra lang.

Og mye koselig :)

Jeg har bare virra rundt i dag og ikke visst helt hva jeg skulle gjøre.

Fikk jobbtilbud i går.

Om å være fast avløser 2-3 kvelder i uka + litt helg innimellom.

Hadde SÅ lyst!

Hadde absolutt ikke lyst å si nei til dette..

Har tenkt og tenkt.

Problemene er jo hva jeg skal gjøre med lillegutt når jeg skal melke. ikke lett å ha han med i ei vogn, kommer sikkert til å bli kjempe lei av å ligge der mens jeg melker.. også er det bekkenløsninga.

Ble sykemeldt fra fjøset i fjor da jeg jeg ventet lillegutt.. Da klarte jeg ikke mer.. Men da melket jeg mye også.

Hadde 1 fjøs hver eneste dag mandag til søndag, 2 ganger om dagen i 3 mnd. akkurat i den tida jeg ble gravid. + jeg hadde 1 fjøs til innimellom, 2 fjøs om dagen.

da jeg var ferdig med å ha den enes fjøset fast var det 4 andre fjøs jeg var i. ikke hver dag men det ble melking hver helg + ukedager, og noen helger var det 2 fjøs.. Kunne melket meg i hel.. hehe.

Er så dårlig med avløsere her at bøndene vet ikke hva de skal gjøre stakkar.. Og jeg begynte å få godt rykte på meg *stolt ja* så både jeg og avløserkontoret ble nedringt av desperate bønder.. Var vondt å måtte si nei til noen, for jeg ville så gjerne hjelpe.. Men ikke så lett å være flere plasser samtidig.. Og de fjøsene jeg hadde hadde jeg fast. Ville ikke si noen av de ifra meg..

Men til slutt ble det nok for bekkenet mitt. Klarte nesten ikke reise meg opp etter å ha sittet på huk og satt på melkemaskinen..

De siste stellene måtte mannen min være med og hjelpe til..

Tror nok jeg skulle greid det noen dager i uka nå, siden det bare er kveldsstellet.. og 2-3 ganger i uka..

Men vet jo ikke hvor lenge jeg hadde klart det..

Men det som gjorde at jeg måtte si nei var det med lillegutt.

Sjeldent mannen min er hjemme til tida jeg må gå i fjøset.

Og kan ikke belage meg på at svigermor kunne hatt han hver kveld jeg skulle melke..

hender jo ho skal noe..

Så det endte da opp med at jeg takket nei :(

Måtte ha en skikkelig alvorsprat med meg selv og si strengt at bekkenet ditt kommer ikke til å like det!! Hadde nok ikke blitt godt etterhvert.. Men det hadde vært så deilig å komme seg i fjøset litt igjen.. sukk..

Får vel bare vente til dette lille bøllefrøet er ute, og jeg kan begynne å jobbe igjen :)

Ellers er formen fin her..

Hatt et lite snev av mer energi den siste perioden..

Begynt å få lyst til å gjøre litt igjen.. Blitt mye baking her.. Pleier alltid å bake mye, men har hatt et opphold..

er jo en del trøtt enda men... får hvilt meg litt i løpet av dagen når lillegutt sover. :)

Bestemor ble lagt inn på sykehuset i går.

Ho trengte litt blod, + de skulle se hva de kan gjøre for henne nå, videre med tanke på smertestillende og slike ting, ha ei slags vurdering eller hva jeg skal si.

Så vil ho hjem igjen..

Vi har sagt klart i fra til svigers at de skal ikke presse ho til å takke ja til å være på heimen her.. Der ville ho ikke likt seg..

Så vi skal ha ho hjem igjen.

De skal komme fra hjelpemiddelsentralen når ho kommer hjem, og finne ut hva ho trenger.. så da blir det greit.

Skal stelle så godt vi kan med ho mens vi har ho, så ho har det greit sine siste dager..

Hvordan er formen deres da jenter?

tok ikke med meg de siste innleggene deres fra forrige tråden, så husker ikke helt hva det var prat om. men det hørtes ut som dere hadde det greit :)

Jeg venter jo spent på hvordan det går med deg og nurket ditt da Maria Isabella.. :)

Håper lillegutt ikke blir så stor som fryktet :)

Da må jeg gi meg, og begynne på middagen..

Håper dere alle har en fin dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formen ikke på topp her nei. Er så kvalm og trøtt - og sliten. Kunne sovet hele døgnet jeg - og det er jo enkelt med 100% stilling som sykepleier - og på "fritia" har jeg 5 barn som skal være med på alt mulig. åsså har vi jo huset da... skal jo se presentabelt ut det også.

Var på første legekontroll i går. Han sa at han aldri hadde vært borti noen som er så fertil som meg. he, he... Han ville sykmelde meg en periode siden formen er så dårlig, men jeg sa nei. Vil ikke røpe meg på jobb ennå, og siden ting koster er jeg avhengig av å jobbe ekstra (koster å være alene med 5 barn...). Jeg har 75% stilling fast og jobber 25-30% ekstra. Blir jeg sykmldt får jeg kun lønn for 75%. Da blir det for trangt her. 2 av ungene skal på musikkskole og ridning. Og det koster! Men jammen hadde det vært deilig å tatt seg igjen litt! De skulle bare vite hvor priviligerte de er de som er førstegangsfødende. Jeg var ikke obs på det ivertfall.

Håper kvalmen gir seg snart. Har vært kvalm i 4 uker nå - og er nå i uke 8. Blir ikke så mange å jevne måltider akkurat. Kan nok være en medvirkende årsak til at jeg er trett og sliten.

Baby-bea

Skrevet

Hei, vil bare gi deg et lite tips... Du har faktisk krav på sykepenger av det du jobber ekstra også, fra nav. Det er mange som livnærer seg på kun å jobbe ekstravakter, og de har selvsagt like stor rett på sykepenger som de som har faste stillinger.

Selv jobber jeg fast 100% og normalt sett ekstra 50-100% i tillegg, dette regner de et gjennomsnitt på ut fra hva jeg har tjent og jeg får sykepenger for det også.

Men det er selvsagt ikke noe de opplyser om, som med alt annet av offentlig støtte må man vite hva man orientere seg selv og stå på kravene:)

Lykke til!

Skrevet

Tusen tusen takk for tipset :-) Jeg skal sannelig snakke me NAV den dag i dag :-)

Klem

Skrevet

Hei baby-bea:)

Anonym har rett i at du har krav på penger fra nav også. Men, det er faktisk noen arbeidsgivere som forskutterer ut i fra det du faktisk har tjent ut over stillingsbrøken din. Jeg er også sykepleier men jobber i kommunen, Du er på sykehus ikke sant? Jeg har 100% fast men har siden mars hatt permisjon uten lønn pga at datteren min på 16 mnd ikke hadde barnehage før nå i august. Har siden mars derfor bare jobbet på løse vakter når samboeren min er hjemme fra sjøen og ble 14 juli sykmeldt. Men, jobben forskutterer sykelønnen min likevel. Nå har jeg jobbet på løse vakter andre steder også og det jeg har tjent der får jeg sykelønn fra NAV for. Måtte bare få en sykemld til alle arb giverne mine, så det har vært litt tlf og greier men det har ordnet seg.

Kan ikke være så enkelt med 5 barn, jobb og den fryktelige kvalmen!! Men, er du alene hele tiden? Jeg venter "bare" nr tre og syntes det går greit å være alene i 4 uker av gangen, men vet ikke helt hvis jeg hadde hatt flere..

Skrevet

sitter her med kulemagen og venter på at kjempe babyen ( 4,0 - 4,8 kg) skal komme ut.) slapper litt mere av nå, skal nok gå bra..

var til nåledama i dag og har hatt mangen vonde kynnere og nespress men ingenting mere...vart litt glad da hu sa eg måtte ringe viss eg skulle føde i helga, det har hun aldri sagt før, men hun var fort med å si at hun ikke trudde at eg skulle føde,men måtte huske å gi beskjed viss eg gjorde det:) så kanskje hun ikke var helt sikker da:)

ellers har eg kjøpt 30 ulike trådnøster som skal strikkes det neste halve året:) planen er 2 rosa babytepper, blått babyteppe, turkist sjal, rosa sjal, 4 par sokker, 2 par grytelapper osv...har begynt på det meste..strikke dilla;)

ellers er min kjære overbevist om at ungen kommer i mårra:) vi får se:)

Hilde: synd du måtte takke nei til jobben:) men har du godt rykte og bøndene trenger hjelp får du nok tilbud igjenn da:)

ha en fin kveld alle sammen:)

Skrevet

Uff da babyBea.

Ikke no godt når formen er så dårlig :(

Håper den kommer seg fort.. Må ta på å gå slik.

Det beste for deg hadde nok vært ei sykemelding ja så du kunne slappet av litt og kommet litt til hektene igjen...

Må ha masse god bedring! :)

Maria isabell

Ja lillegutt kommer jo ikke før han selv er klar for det. så en må bare vente og vente.

Men håper for din del at du slipper å vente veldig mye lengre.

Er fryktelig spent på å høre vekta hans når han blir født :)

Du MÅ komme inn hit og fortelle oss ALT etter fødselen.. hihi

er jo så spennende!

Jada, tilbudene står i kø her de, bøndene tripper bare rundt å venter på når jeg skal begynne å melke igjen..

De har jo forstålse for alt slik, så jeg er ikke i manko på jobb når jeg skal til med det igjen.

Sjefen fra dyrebutikken begynner også å trippe utålmodig rundt nå.

Har lyst å ha meg tilbake igjen..

Har ikke fortalt at han må nok vente enda ei god stund til, for den er en ny liten spire på gang...

tenkte å fortelle det neste gang jeg prater med han.

Begynte å jobbe der i november i fjor.

Skulle jobbe vikar for ei som gikk ut i svangerskapspermisjon.

Jeg var da selv 5 mnd på vei. Jobbet frem til midten av februar.

Da måtte de finne vikar for meg igjen.. hehe..

De visste at jeg var 5 mnd på vei, men de brydde seg ikke om det, villa ha meg uansett.

Og sjefen har vært så fornøyd at han lurte på om jeg ville komme tilbake etter permisjonen :)

Ho jeg jobbet for er jo ferdig med permisjon nå, men jeg mister ikke min jobb fordetom.. Så det er jo greit :)

Men nå blir det jo 1 år lenger å vente før jeg skal ut i jobb... så vi får se når den dagen kommer om hvordan det er i dyrebutikken :)

Gøy å få tilbudene ihvertfall :)

I dag skal vi på sykehuset og besøke Bestemor.

Ho ble lagt inn på torsdag, de skal bare ha denne utredininga eller hva jeg skal kalle det + ho trengte litt nytt blod.

Ho blir der til over helga.

Tenkte jeg skulle bake ei sjokoladekake og ta med :)

Kommer sikkert fler på besøk også..

Ellers har jeg masse baby og fødsels drømmer for tida.. Drømmer mye rart.. :) Heldigvis bare slike koselige ting da..

Nå er det under 4 uker igjen til neste UL. Gleder meg til det :)

Håper dere har det bra jenter, og får en fin lørdag :)

Skrevet

hilde:) så koselig med sjokolade kake da:) husk å kvile litt innimellom alt:) du kan ta med is og frukt også:) men selvfølgelig er det mere koselig med hjemmebakt kake:)

eg håper bestemora blir frisk igjen:) det er så trist å miste noen en er glad i:( du nevnte tidligere at hun ikke hadde lenge i gjenn...håper iallefall at hun får det godt på slutten...det er bra hun har deg:)

i dag har eg fått feber og er ufattelig slapp, klarte å komme meg i dusjen, vart kjempe svimmel og helt utslitt i en halvtime etterpå...akkurat i dag som eg hadde mangen planer:)

vi får jo hjemme besøk etter fødselen og vil ha alt perfekt, min mann ser ikke alt det eg ser som skal bli gjort så da tenkte eg vi skulle ta det sammen i dag. det er litt begrenset hva eg klarer for tida, magen er så vanvittig stor at det er nesten skummelt..har lagt på meg 10 kg dette svangerskapet og alt er på magen...heldigvis var min mor her noen timer hinn dagen og hjalp meg med badet:)

nå er min mann med jenta på butikken, godt med litt ro når en er syk:) gleder meg så mye til babyen er her og overskuddet har komt tilbake:) om en 3-4 mnd fra nå blir alt så mye betre:) rart når en får flunso og er høygravid blir alt liksom mye verre enn ellers:)

ha en fin dag:)

Skrevet

Piami:

Tusen takk for nye, gode opplysninger :-) Skal sjekke ut dem også :-) Jeg jobber ved intensiv avd på sykehuset.

Ja, dessverre har jeg ingen avlastningsmuligheter. 2 av mine søstre bor på en helt annen kant av landet. Jeg har en søster som bor her, men hun er travelt opptatt med sin store familie. Min mor sitter i rullestol pga MS, så hun får dessverre heller ikke til å stille opp så mye som hun ønsker. Min far er av den gamle sorten og hadde nok aldri våget å ta ansvaret for små barn alene :-)

Jeg har valgt å jobbe mest mulig når ungene er hos faren - for å spare på barnpassutgiftene. Derfor blir det ikke hvile når de er der heller. Min kjæreste bor (ennå) 4 timers kjøring fra meg, så vi møtes i helger og ferier :-) Men han skal flytte hit. Det er bare ikke gjort over natta :-) Vi holder nå på å se etter tomt og hus. Vurderer å bygge.

Hilde:

Joda, håper kvalmen gir seg snart. Slitsomt dette her. Morgenkvalme? Hvem fant opp det begrepet? Er kvalm hele dagen jeg. Prøver å se det positivet i det. Da vet jeg at leieboeren min er der ennå :-)

Har også en eksepsjonell luktesans! Ikke godt når man er kvalm! Savner også energi. Var sånn med nr 5 også. Håper det går over om 4-5 uker :-) Da tar jeg sikte på å være energibombe ;-)

Du er jo bare kjempeflink da :-) Gjør fjøs og jobber på dyrebutikk. Å siden du har så godt rykte blir du helt sikkert ikke arbeidsledig etter fødsel :-)

Maria Isabell:

Lykke til :-) Du skal se det går mye bedre enn forventet :-)

Klem

Skrevet

heisann folkens:)

har vert på legevakten i dag, så til kk..tok en 4-5 timer og en haug med undersøkelser...pga at formen har skiftet så drastisk de siste to dagene var de bekymret...etter sparketerst, måling av blodtykk, lytting av lunger, 2 urinprøver,blodprøver,ul,og stripping var eg iallefall skutt:) er helt og totalt utslitt for dagen..så slapp at eg har problemer med å snu meg i senga og å stå oppreist..klarer ikke spise noe særlig heller:) hvordan eg skal få ut denne ungen når formen er slik aner eg bare ikke:) kvalmen vart litt mindre i kveld så har klart å spise litt, føler meg litt betre akkurat nå:) så det er jo positivt...

ellers føder alle som har termin før og etter meg:) de får slike små babyer på rundt 3 kg:) de er heldige:)

vart veldig glad da legen undersøkte meg i dag:) hadde 2 cm åpning og livmorhalsen var bare 1,5 cm og myk:) jippi det går på fram:) håper fødselen kommer snart nå:)

ha en fin kveld alle sammen:)

Skrevet

Hei alle sammen!!

Baby-bea:

Reglene i staten kan vel ikke være så forskjellige fra kommunen. Spennende på sykehus/intensiv da:) Jeg har aldri fått til sykehusjobbing etter at jeg ble ferdig sykepleier, kun kommune. Avlastning er et fremmedord her også siden familien er spredd over hele landet.. Jeg har aldri vært flink til å spørre venner om barnepass.

Spurte samboeren om når vi hadde hatt en natt alene sist og kom fram til at det var når datter vår ble unnfanget for 2 år siden:) Men vi klager ikke da!! For det blir jo flere barn her i huset:) Men, det blir enklere for deg når kjæresten flytter din vei da!

Luktesans ja:) Hi-hi:) Har opplevd noen interresante episoder i jobbsammenheng etter at jeg ble gravid:)

Hilde:

Det var synd du måtte takke nei til jobb tilbudene men har du ikke mye nå? Ungene, graviditeten og bestemoren din. Som jeg skrev i det siste innlegget mitt på gamle tråden så vet jeg godt hvordan du har det. Men, det virker som du har humør og energi og det må jo være kjempe bra:) Men, åssen blir det med foreldrepengene hvis ikke du får jobbet? Engangsstønaden?

Maria Isabell:

Uff tungt å være høygravid og syk.. Jeg har vært sylte forkjølet nå i en uke og det tapper meg for krefter. Sønnen min har også hanglet og i kveld fikk vesletulla mi feber. Stakkars liten.. Barnehagetilvenningen går ikke akkurat etter planen..

Så nå tenker jeg at jeg skal tusle meg opp i seng for man vet aldri hva natten kan bringe med syke unger.. god natt jenter:)

Skrevet

Hei hei jenter!

Da ser det ut til at influensaen har flyttet inn her også :(

Lillegutt har hatt en fæl hoste nå de siste dagene, og tett/snørrete nese. Og har holdt meg våken de 3 siste nettene..

Natt til i går hostet han veldig, nesten sånn bjeffing, så jeg lurte på om han kunne ha falsk krupp. I går la jeg bøker under senga, i hode enden så han kom litt høyrer opp. og hadde vinduene på soverommet oppe, så det kom litt kjølig luft inn.. Han hostet ikke så følt i natt, var heller nesa som plaget han da..

Men er aktiv blid og i fin form ellers, ingen feber heldigvis. Håper han e rpå bedringens vei nå, får så vondt av han når halsen er tett og han hoster slik.. Ikke noe godt når de små er syke :(

Og bølla mi på 4,5 år er snørrete og hoster. Og gubben har hatt øyekatar. Venter bare på at de store også skal få det nå..

I dag kjenner jeg det litt i halsen og nesa, men det kan være det bare er pga at vinduene stod oppe i natt.. Har ikke krefter til å bli syk nå.

Er helt pudding her jeg sitter..Helt i svima og ørska etter alt for lite søvn den siste uka.

ørst hadde jeg 3 netter nesten uten søvn pga en utrolig vond nakke/skulder, så fort jeg prøvde å bevege meg gjorde det så vondt at jeg hadde lyst å skrike.. Og da er det ikke godt å finne ei liggestilling å sove i..

Så var det 3 våken netter med lillegutt..

Han sov heldigvis i 2 timer da vi kom hjem etter å ha levert bølla i barnehagen, så da fikk jeg noen timer under dyna jeg også. Trengtes virkelig..

Klarer ikke fungere i det hele tatt i dag.

Har klart å sette p en vaskemaskin.. hehe..

Håper lillegutt får ei god natt i natt og sover litt bedre, så jeg kan få litt søvn jeg også...

Blir helt ødelagt når jeg ikke får nok søvn...

Men ellers er alt bra :)

Min kjære måtte reise på jobb igjen i går, skulle levere et hus i sarpsborg i dag.. er hjemme i kveld igjen..

Så da han reiste i går tok jeg og ungene en tur til et venner par. Ungene løp rundt å lekte og koste seg mens vi voksne satt å skravelt litt.. Godt å komme seg ut en tur og være litt sosial :)

Maria Isabell:

Uff du har ikke hatt det no særlig nei. Virkelig fått det ja!

Hvordan er det med deg nå? Håper formen din er bedre og at lille store gutt snart kommer :)

Baby-Bea

Jeg er så utrolig glad jeg har sluppet unna kvalmen med alle mine. Er det noe jeg ikke kan fordra så er det å være kvalm!

Og det å da måtte gå slik fraq morra til kveld.. Huff nei.. det hadde jeg ikke taklet..

Håper det gir seg nå.. er blir så lei og slapp av den kvalmen..

Piami:

Jo, humør har jeg, men energi? Det er det ikke mye av her.. hehe.

skulle fått kjøpt slikt på butikken.. haha...

Å neida jeg trenger ikke være redd for å ikke ha nok jobb når jeg begynner med det igjen.. Nok av bønder som trenger hjelp :)

Ang penger nå så er jeg ikke helt sikker.

men tror jeg kan på nye permisjonspenger utifra de permisjonspengene jeg får nå.

Får perm.penger frem til november.

Så hadde det jo bare vært desember og litt i januar jeg kunne jobbet før jeg skal ut i perm igjen.. så da rekker jeg jo ikke tjene opp stort..

Har sendt mail til nav med noen spm ang dette så får vi se hva de sier :)

Nå er det mors serie på tv, før vi skal hente bølla i barnehagen..

Måtte bare innom og skrive noen ord til dere :)

Håper alle er friske og rakse og fine i form.

Skrevet

Hei! Er en kort tur innom. Skal snart på venninnetreff:) Har vært på ul idag, og det ser jammen ut som det er en GUTT til! Trodde det var jente jeg... Men alt så helt perfekt ut, og ultralydterminen stemte på en prikk med menstermin. Vi hadde en kjempehyggelig jordmor som tok seg skikkelig god tid. Absolutt den beste ul-opplevelsen jeg har hatt! Skikkelig kul dame,-at det skulle være noe problem å få barn i 40-åra var det dummeste hun hadde hørt! Det var så bra for kvinnen,-utsatte overgangsalderen og det ene med det andre:) Når jeg fortalte at jeg ikke hadde tatt no duotest eller noe bare fnøs hun.. Fantastisk opplevelse.

Til Baby-Bea: Jeg hadde kjempegod effekt av akupunktur mot kvalme..Forferdelig å gå å være kvalm:(

Til alle dere andre: Ta så godt vare på dere selv som det er mulig:)

Stor klem fra meg sålenge:)

Skrevet

Kjære Magica:

Jeg glemte jo helt å ønske deg lykke til i går.

Tenkte på deg hele dagen, og tenkte på det da jeg var innom å skrev innlegget her, men så gikk det rett i glemmeboka..

Så godt å høre alt er vel :)

Gratulerer med guttepjokken i magen :)

Åh ja er det ikke deilig med slike jordmødre??!!

Ho vi var hos da vi ventet lillegutt var også slik. HELT fantastisk!

Brukte laaang og god tid på å sjekke alt, forklarte oss alt nøye og fint.. Det var bare så utrolig! Fineste ul jeg har hatt :)

Og var så heldig å få være hos henne to ganger. i uke 18 og uke 30. Siste var vekstkontroll for å se at han fikk alt han trengte siden jeg er slankeoperert. Blir jo litt bekymret for om de får alt da :)

Og jeg møtte ho på barsel dagen etter jeg hadde født. Ho kom å ga meg en klem, gratulerte så mye og virkelig beudret lillegutt :)

Ho syns han var så utrolig fin.. Så syns ho jo det var litt moro å se de små som ho har sett på UL :)

Håper jeg får ho denne ganga også.

Skal ringe sykehuset ang ul timen min, det står mangda 25 sep, men den 25 sep er på en torsdag, så jeg må sjekke at det er den datoen og ikke mandagen de har satt meg opp. Lurer på om jeg skal spør om de kan se hvilken JM jeg er satt opp hos.. Og spør pent om det hadde gått ann ¨komme til samme som sist, hvis jeg ikke har fått ho, for ho var bare så utrolig koselig og god :)

Også må jeg jo bare ta med at I dag er lille Kevin René gullet 6 mnd <3

Tenk det: Et helt halvt år!! Det er stort det! hehe

Kan ikke skjønne at tida har gått så fort! At det alt er 6 mnd siden jeg fikk han!

Tida bare flyr avsted.

Han er bare verdens nydligste,snilleste,godeste,besteste,kosete,herligste,tøffeste,morsomste og gøyale lillegutt!! :)

Han er bare så utrolig god denne lille klumpen min! <3

Er så tøff. Har fått humor og er en morsom liten godgutt.

også så kosete..

Han er så god når han sitter på fanget mitt. med ryggen inntil meg/magen min.

Han snur hodet opp, kikker på meg, tar godt tak i kinnet mitt for å dra meg ned til ansiktet hans, så gnurer han ansiktet sitt mot mitt.. Slik kan han sitte lenge å kose.

Og da smelter jo mamma helt.. Ååååå... han er bare herlig!

Og de smilene han kommer med! Sjarmere jo alle i senk!

Så flink til å leke og kose seg.

Snill og rolig.

Men til tider kjempe tøff! Hyler (godhyl) og ler og tar helt av..

Jeg ler så tårne triller av og til når han holder på slik.. Han er bare genial.. hehe

Også er han DEN pappa gutten :)

Så fort pappa kommer inn er det bare et stort flir hos Kevin, han spreller med armer og ben, nesten som han prøver å si Hei pappa! Løft meg opp! hehe

Kan sitte å kikke og kikke på far sin.. Så fasinert.. hehe.

De er nå søte sammen de to :)

Måtte bare skryte litt av denne gode lille gutten vår!

Tenk at vi har fått en så utrolig nydelig god og snill liten gutt! :)

Men nå må mamma gi seg for lillegutt har lyst å sove litt..

*Verdens stolteste mamma* :) <3

Skrevet

nommin..

kevin har fått si første bitte lille tann :)

han tok tak i fingeren min og begynte å gnage..

så syns jeg det var noe som kjentes skarpt ut..

men det var oppe..

kikker i munnen hans, og der... så vidt en kan se litt av denne lille tanna, oppe til høyre, er det kommet litt av hjørnetanna!!!!

han tar en vri, gidder ikke være som de andre søsknene sine og få fortennene nede først.. hehe

Skrevet

ENDELIG kom fødselen:) :) :)

03.10. kom babyen:) første rie (veldig svak) startet 04.00 babyen var ute 06.13...kom en uke før termin og vegde 4,5 kg. 37 cm rundt hodet og 54 cm lang. hadde eg gått til termin ville han ha blitt 5,7 og 2 uker over 5,9..huff:) er så letta han kom før.) fødselen var ingen ting i forhold til sist. ute på 2-3 pressrier...sydde to pynte sting og klarer å gå selv...

fødte uten noe bedøvelse hadde 6 eller 8 cm åpning når vi kom til sykehuset, lille jenta måtte være med, hadde ikke tid å kle på oss eller henne ordentlig..heldigvis kom barnevakten slik at min kjære fikk med seg slutten...det var veldig vondt og eg skrek som en gal,men er overrasket over hvor lett det var...overlykkelig... han er så søt..kjempe sterk...tok puppen med en gang og løfter hodet...

Skrevet

Men dette er jo bare helt fantastisk!!!!! GRATULERER SÅ MYE!! For en flott fødselshistorie! Ble helt misunnelig jeg! Det er håp for oss med store barn:) Han var samme str som lillemann min,-han var 4605, 37 rundt hodet og 54 lang. Får en gutt igjen vi, var på ul på mandag. Nå ble jeg kjempegla på dine vegne:) Kos dere masse. Hva skal han hete?

Skrevet

Gratulerer så innmari masse. Har gått og tenkt på deg i hverdagen min. Har tittet innom sidene her og lest innlegg, men de siste ukene har gått temmelig unna her. Skolestart og aktiviteter på ungene og avtaler og bursdagselskap og en mann som har jobbet endel ekstra. Har innimellom vært så sliten at jeg ikke har orket å skrive noe her. Alt i hverdagen har vært nok.

Så moro at fødselen din gikk fint, Maria Isabell. Det gikk jo ganske fort, da. Hvem vet, kanskje akupunkturen hadde sitt å si. Hadde tenkt å prøve modnings-akupunktur sist, men vannet gikk 4 dager før førtse time, 4 uker før termin. Ble satt i gang etter to dager og var ikke spesielt moden da. Brukte 4 1/2 time på å få 4 cm åpning. Da begynte det å gjøre ganske vondt, så jeg fikk lystgass. 1/2 time etter var det full åpning, så da gikk det jo unna. Den siste tiden i svangerskapet er jo veldig spennende egentlig. Kanskje litt lettere å se når man ikke går med diger mage selv. Var utrolig lei de siste månedene sist, og håpet jeg ikke gikk til termin, men ble paff da ikke ting "gikk etter planen". Har alltid gått til termin eller over. Skal ihvertfall teste ut modnigsakupunktur denne gangen.

Ellers var jeg på ordinær ultralyd på torsdag. Babyen er fremdeles en gutt, og jeg ble flyttet to dager frem. Har nå termin 1. februar og er veldig fornøyd med det Med Daniel (han som er ett år) ble jeg satt 12 dager tilbake, og jeg syntes det var fryktelig å gå de 12 dagene "på nytt". Nå har jeg fått to dager "gratis". Vet jo at ungen kommer når den kommer uansett, men alt går jo ut fra ul-terminen. Neste helg er jeg halvveis, og nå har jeg begynt å få mer skikkelig kule-mage. Har endelig begynt å kjenne spark, og det var også på tide. Blir liksom litt mere gravid da.

Nå er det forresten tre barn som har stått opp her. Klokka er ikke mer enn kvart over syv, og jeg har vært oppe en time allerede på en søndag. Savner å sove innimellom. Har ikke blitt mye sammenhengende søvn de siste ti årene. Savner av og til bare å sove. Har jo en mann som kunne stått tidlig opp i helgene, ihvertfall de helgene vi har datteren hans her.Han står opp tidlig ellers i uka og jeg syns han kan få sove lenger i helgene.-Selvom jeg har behov for det jeg også. Han våkner jo ikke av ungene, men det gjør jeg. Han sier jeg bare må vekke ham, men det blir det jo ikke til . Jeg har alltid "mine "barn her. De har ikke kontakt med faren sin. Jeg har foreldreretten alene og han har ikke samværsrett med dem. Han er det man kaller en gammeldags drittsekk og psykopat. Misunner moren til Sigrid (stedatteren min) litt som har ett barn og fri annenhver helg og ekstra i ferier. Vet jeg er litt barnslig i tankegangen her, men det hadde vært deilig å få litt pusterom av og til. Ungene mine er det beste jeg har, men blir jo litt sprø av dem til tider. De er som unger flest. Nå skal minsten få litt frokost, så jeg får avslutte.

Ha det fint så lenge alle her inne. Syns dere er flinke til å stå på.

Skrevet

magica fra tryll:) takk;) han skal hete benjamin, eneste guttenavnet vi kunne bli enige om:) får vi flere gutter blir de uten navn.) hihi.)

har fått klar beskjed frå jordmor om å ikke få en neste år:( forstår det godt to tette hypermessige svangerskap er vel litt tøfft på kroppen:) så vi får vente litt med å ønske oss nr 3:)

rett etter fødselen sier eg til min kjære, en til? og smilte..trur ikke jordmødrene hører det ofte.) så lett var det:) men klart det var grusomt vondt for en pyse som meg:) slo min kjære og ga han beskjed om ikke å røre meg:) typisk...jordmora kjeftet eg på da hu tok vannet (uten at eg visste det) ikke akkurat å føde med stil,men det gjekk iallfall bra:)

gratulerer med gutten i magen d blir gøy:) hva heter dine da?

Skrevet

venter sistemann:) forstår godt at det er mye:) ikke alltid så lett å være gravid, en takkler ikke alt en gjør ellers:) håper du får hjelp av noen.) min mann jobber hele tiden også;) han har tatt seg litt fri i det siste, så nå blir det 4 dobbelt med arbeid:)

sitter her med en baby og en 1 åring og lurer på hvordan eg skal få det til? blir litt stresset av å passe to barn:) hihi og ønsker meg en hel haug:) så tar imot gode råd:) har ikke barnehage plass til 1 åringen og hun er svært aktiv:) dere ler sikkert nå, dere som han mere enn to,men er litt ny i dette:)

blir vel samme forskjell mellom dine to yngste også?

Skrevet

Kjære maria isabell: Benjamin er et nydelig navn,-det heter det ene tantebarnet mitt også:) Nei, føde med stil vet jeg ikke helt hva er. Har lira av meg mye rart under fødsler, ja... Var en jordmor som sa til meg en gang at de som fikk det ut under fødselen hadde ofte et bedre forhold til fødselen etterpå. Vet hvordan det er ja,-lå etter et døgn i fødsel som endte med keisersnitt forrige gang og tenkte at dette kom jeg jo til å gjøre igjen. Følte meg helt sprø,-turte ihvertfall ikke å si det til noen;) Men det haster jo ikke med dere,-dere har god tid:) Mine barn heter: Marcus og Helene(det er tvillingene på 16), også er det Johanna Maria på 11 og Ask Haldir på 2. Sistemann vet vi ikke helt,- kanskje Birk eller Ty...Trodde jo det var jente jeg og hun skulle hete Bjørk Alva eller Thyra Bjørk. Som du skjønner har vi hengt oss opp i gamle norrøne navn:) Hadebra sålenge. Her står hele huset på hodet, gutten på 16 pusser opp rom i kjelleren og vi skal pusse opp og flytte inn i rommet han har hatt. Detter huset er et evighetsprosjekt tror jeg, hehe..

Skrevet

Maria isabell..........Gratulerer med overstått!!!! Ble så glad da jeg leste det og glad for at det gikk forholdsvis greit!!! Deilig at det er over. Masse lykke til i tiden fremover og kos deg med dine små. Koselig navn også!

Skrevet

EEEENDELIG!

Dette har jeg venta på! hehe

Hadde jo på følelsen at det var baby på gang siden det ble så stille fra deg :)

Gratulerer SÅ mye med en stor flott benjamin :)

Og så godt å høre at fødselen din gikk fint og greit! Åh.. Ble så glad på dine veiene nå!!! Det var jo en kjempe rask fødsel! :)

Dette var moro du! :):)

Håper formen din er fin og at alt går greit, både med storesøster og baby :)

Vi har vært på hytta i helga, deilig, så jeg fikk ikke lest disse gode nyhetene før nå.

Var godt å komme seg på hytta en tur.. er så deilig å være der, slapper så av der.. Ungene har storkost seg meg blåbær plukking og spikking hele helga, nesten bare vært ute hele tida... De trives godt der oppe de også :)

Ellers er alt stort sett med det samme her..

Formen er for tiden fin. litt stiv i bekkenet men ikke så ille :)

Fått en godt kjennelig bulk på magen nå, men ikke noe mage som det går ann å se..

er 16+4 uker nå.. bare litt over 2 uker til vi skal på den ordinære ul.. Gleder meg :)

Nå skal jeg rulle ut rundstykker, fikk så lyst på hjemmebakte grove rundstykker her :)

Håper dere alle får en fin dag :)

Skrevet

tusen takk :) det er godt å prate med dere:) i går var vi ute på bæretur:) har kjøpt sjal, fantastisk å bære i:) noen som har prøvd?

beundrer dere som klarer flere enn to:) (skal klare det eg også en gang) men akkurat nå forstår eg ikke hvordan dette skal gå:) babyen skal ha pupp og 1 åringen vil springe på tur, innimellom dette kommer den vanvittige kleshaugen, lage mat til alle sammen, ordne i huset, vaske, skifte bleier, bade ungene, bare ser alt arbeidet og blir litt stressa, finner nok en løsning:) så går eg på dataen og leser innlegg som for eksempel 6 barn, gravid, baby på 6 mnd og baker hjemmelagede rundstikker???? helt utrulig:)

norrønne navn er pent:) vanvittig gøy å finne det perfekte navn og betydningen av det:) vi holder på å diskutere neste navn alle rede:) selv om det blir en stund til:)

sist låg eg i 2 uker og sjanglet mellom sofaen og toalettet, besvimte nesten hver gang eg var i dusjen...denne gangen har eg gått tur 4 dager etter fødselen!!! det er så lett, han tar puppen,nesten ingen skriking..osv...nå ligger han i blått fra topp til tå og sover i vugga si:) så fin:)

gleder meg til ul:) da får du vite sikkert om det er gutt el jente:) blir spennende:) du må si i fra med en gang:)

ha en fin dag folkens:)

hilsen overlykkelig mamma til to:)

Skrevet

du kommer inn i rutinene igjen etterhvert ;)

Skulle sett meg her de første ukene.. hehe.. Ikke mye rutiner eller ting som ble gjort nei..

Bare husk å hvile nok da innimellom. Så du ikke sliter deg ut nå...

Ja det er mange fine navn.

Har sansen selv for norrøne.. mye fint der..

Men det vannskelig å finne det rette...

Lurte selv på Benjamin til gutt nr 2.

Men han passet det ikke da han ble født...

Mine barn heter Tor-Kristian, Thomas Oliver, Leona Galadriel (måtte søke om å få døpe henne Galadriel, da det ikke var noen i norge som hadde brukt det før.. Litt stas å være først ute med det navnet.. hehe.. Syns det er så fint :) ) og lillegutt heter Kevin René :)

Ikke kommet så lang i tenkinga på navn til neste enda..

Om det blir jente liker jeg Fiona godt.. Men virket ikke som gubben likte det så alt for godt.. hehe..

Har sansen for Myrtel også...

Guttenavn har jeg egentlig ikke kommet på noe enda..

Men denne ungen skal ihvertfall ha 2 navn den også :)

Hjemme var vi 3 søsken, jeg født i midten, storesøster hadde 2 navn og lillebror har 2 navn.. jeg fikk bare et.. Var litt sår og sjalu for det da jeg var liten.. kanskje det som gjør at jeg vil ha 2 på mine.. hehe..

Liker navn som ikke alle andre har :)

Så vi får se hva jeg klarer å komme på her.. så er det bare å få overtalt gubben. hehe

Han kaller spira i magen for Gyda! Tenk Gyda stakkar.. Har du gyda Gyda? hehehe.. nei det er ikke aktuelt. han kom med et annet tulle navn i går som jeg ikke husker.. han syns det er så moro å finne på rare navn å kalle spira for.. hehe..

Lillegutt kalte han for Elias da han lå i magen min, Er fint nok navn det, men alle heter jo Elias i dag... så da ville ikke jeg ha det..

Hadde lyst på Ron Leander jeg.. men gubben liker ikke Leander..

Nei.. det er ikke bare bare med de navnene..

Må jo finne no som passer til de.. ikke alltid de passer det navnet en hadde tenkt, når de blir født og vi ser på de :)

Du er sprek da som har vært på bærtur!

Deilig å være så opplagt og fin etter fødselen :)

Har ikke prøvd de bæresjalene selv, men har kikket på de.. lurte på å kjøpe et da jeg ventet lillegutt men kom aldri så langt.. må kanskje få prøvd det denne ganga :)

Nå tordner og braker det ute her.. Og regnet øser ned.

Godt å sitte inne og kose seg da :)

Bruker den bærbare pc`n, uten ledningen i, så da kan det vel ikke gå noe galt med den..

ellers er jeg nøye med å plukke ut strømkablene til pc og tv.. Man vet aldri når det er tordenvær ute..

Nei.. jeg får vel til å gjøre litt her.. Mest lyst å legge meg under dyna og snorke litt.. hehe..

fin dag videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...