21.april Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Vår datter på 19 har hele livet vært vanskelig å legge og vi har prøvd absolutt alle metoder. Vært i kontakt med helsesøster, lege, akupunktør osv osv. Da hun var ca ett år la vi henne i vanlig seng fordi hun ble hysterisk bare vi nærmet oss sprinkelsenga. I det siste har hun begynt å stå opp på kveldene, slår på alt lys, leser bøker og banker på døra for å komme seg ut. En kollega av meg anbefalte å finne fram sprinkelsenga igjen for å ta fra henne alle muligheter for stimuli. Jeg må legge til at leggingen tar fra to til tre timer på kvelden, noe som for oss er helt uholdbart. Vi er fullstendig utslitte og vet ikke vår arme råd lengre. Noen andre som har erfaring med dette? Vi har omsider fått tilbake nattesøvnen, men på bekostning av kveldene.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hva med å prøve å ha det kjedelig på rommet? Ta lekene ut i stua for eksempel, så det ikke blir så mye annet å gjøre enn å sove. Bare for en stund, så hun venner seg til at om kvelden sover man. Det er iallefall dumt å slippe henne ut når hun banker. Men når det er sagt, syns jeg det er helt greit at barna mine leser til de sovner. Jeg skrur av lyset når jeg legger meg. Men det at hun står opp, er jo et problem da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå