Gå til innhold

Bekkenvondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under svangerskapet hadde jeg ikke problemer med bekkenet, men nå etter fødselen har jeg skikkelig vondt i halebeinet bl.a. Merket at jeg fikk meg en trøkk under fødselen, men det ble gradvis bedre dager etterpå. Men nå, 2 uker etter fødselen, har det blitt mye verre, og jeg klarer tidvis ikke sitte. Vil dette gå over av seg selv, eller trenger jeg hjelp av fysioterapi? Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg fikk grufulle smerter på høyre bekkenside etter min første fødsel. Smerten kom 4 dager etter fødsel og ble gradvis værre. Til slutt klarte jeg ikke komme meg opp av sengen med egen hjelp. Mannen min måtte "dra" meg opp mens jeg hylte av smerte. Det var nesten værre enn å føde... Jeg gikk til fastlegen og fikk rekvisisjon til manuell fysioterapaut. Jeg valge ut en på Hans&Olof i Oslo. Hun var svært dyktig. Etter 3 behanlinger var jeg meg selv igjen, og har ikke kjent noe siden. Behandlingen bestod bla i å "dra" i beina, trykk, massasje og akupunktur. Jeg er så takknemlig for at jeg fikk hjelp - for det var så vondt. Det er vanskelig å vite om det går over av seg selv. Du bør nevne det for fastlegen din, og evnt be om en henvisning til fysioterapaut. Hvis du kan få med i henvisningen at det dreier seg om "bekkenløsning med gangbesvær", tror jeg du kan få behandlingen så og si gratis i inntil 6 mnd etter fødsel. Min fastlege ordla seg litt "uheldig" i henvisningen, så jeg måtte betale egenandel hos fysio selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...