Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilket navn liker du best? Du må gjerne rangere og kommentere! =)

Johanna (evt. Hanna) - oppkalling

Alma

Mari

Frida

Maja - oppkalling

Det er disse samboer og jeg har klart å bli enige om. Alle de mer sjeldne navnene jeg liker ble krysset av listen, og noen av de vi liker kan ikke brukes pga. bekjente/familie. Vi er litt i tvil ang. dobbeltnavn. Det blir enten to fornavn eller to etternavn. Om noen har forslagt til fine andrenavn til de overnevnte forslagene tar jeg gjerne i mot dem!

Jeg har lekt litt med tanken allerede:

Alma Linnea, Alma Louise, Alma Johanne

Frida Johanne

Maja Celine, Maja Emilie, Maja Eline - for søte?

Hva synes dere? Håper på mange svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138558936-hjelp-oss-%C3%A5-velge-jentenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg liker Johanne veldig godt... Om jeg får ei jente når spiren sitter skal hun hete Eiril-Johanne...

Ellers liker jeg Mari.. Men da må uttalelsen ikke være som i "Mari du bedåre" Men Mar-i

-Frida Mar-i??? Det syntes jeg var fint!

Annonse

Takk for svar! =)

Johanna og Alma gjør seg egentlig best til etternavnene våre, hvis vi skal bruke bare ett navn. Maja og Mari høres forsåvidt også ok ut. Frida blir litt merketlig...

Mari Johanne var et fint forslagt til kombinasjon. Har skrevet det ned. Disse der de mest aktuelle kombinasjonene nå:

Alma Johanne

Maja Eline

Mari Johanne

Frida Johanne

Vil gjerne ha flere synspunkter! =D

Annonse

Nå er det ikke lenge til snuppa melder sin ankomst, så jeg grubler fælt på navn. Favoritten varierer fra dag til dag, så kanskje blir dagsfølelsen avgjørende? Jeg kunne tenke meg et navn som ikke alle andre har, men vet at de fleste på listen er relativt mye brukt. Nå er man jo likevel 2 personer som skal enes om navnet. Det viktigste er jo imidlertid at navnet er pent og kler prinsessa. Alma og Johanna er vel kanskje de minst brukte, men jeg liker Maja Eline godt fordi vi da får oppkalt begge bestemødrene. =) Mari er en av samboer sine favoritter. Jeg liker det godt som første navn, når det uttales med lang a, som i Maaaari. Ikke så glad i Mariii....

Er det flere som har noen synspunkter å komme med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...