Stoge Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Har en gutt på 13 dager og sliter litt med stellet enda. Tror ikke jeg har fått tørket godt nok når jeg skifter bleie. Nå er han blitt sår i hudfoldene mellom pung og lår. Et lag hud er skrelt vekk. Prøver med zinksalve og vasker det vekk igjen med olje, men lurer på om pudder er en bedre ide. Er det lurt å pudre når han alt er blitt sår?
ny på vei? Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 jenta mi ble ofte sår både nedentil og i halsgroper ++ da brukte jeg potetmel, noe som funka supert til å tørke ut, dessuten er det jo sårt, så er sikkert litt vondt om man gnir inn zinksalve, da den er ganske sterk(synes jeg) men etter at det har tørket ut, og er ganske bra, har jeg brukt zinksalve eller brystvortekrem (funker faktisk) ble litt rotete dette, men du forstår det kanskje?=) håper du finner noe som fungerer for deg=)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Prøv å lufte litt, og blåse på det. Og smør med en salve du får kjøpt på apoteket som heter INOTYOL. Det hjalp for oss. Ble bra over natten :-)
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 anbefaler virkelig potetmel!!! bruk det hver dag i folder mellom lår og skritt, og litt på selve rumpeballene om han er litt fuktig. jeg bruker det også på halsen etter jeg vasker der, blir kjempefort sårt der, er så vanskelig å holde det tørt hele tiden (blir jo litt gulping og slik). og salven jeg anbefaler over alle salver er weleda sin calendula (ringblomst) zinksalve! lykke til! er morsomt å kunne gi råd til andre som lurer på akkurat det samme jeg lurte på for bare noen uker siden;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå