Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 28. august 2008 #1 Del Skrevet 28. august 2008 Er ute etter argumenter både for og i mot... Min mann har nå fått tilbud om en jobb på Andøya. Hvis vi flytter, blir det fra 1.jan. Jeg har termin med nr 2 den 27. feb. Nå bor vi ca 4 min kjøretid fra sykehus, men hvis vi flytter blir det ca 2 timers tur til sykehuset. Vet det er mange som bor i distriktene, og har lang vei til sykehuset, men det som bekymrer meg er rask fødsel. 1. mann komm veldig kjapt. ca 3 timer . Etter samtale med jordmor og lege viser det seg at jeg har to muligheter. Bo på hotell i Stokmarknes i 2-3 uker før termin, eller planlegge på hjemmefødsel. Det å begynne å kjøre til sykehuset kan jeg bare glemme, da jeg mest sannsynlig kommer til å få en enda raskere fødsel denne gangen. Bo på hotell er for meg uaktuelt, da jeg vil ha en 2 åring som må være alene uten mamma i 3 uker, eller ha henne med meg på hotelltur... Da står jeg igjen med alternativet HJEMMEFØDSEL. (så sant alt er bra gjennom svangerskapet.) Det er egentlig dette som avgjør om vi skal flytte eller ikke. Hvis jeg ikke vil prøve meg på hjemmefødsel, så blir vi her vi er nå. Men mannen min har veldig lyst på jobben, og jeg har også veldig lst til at han skal få muligheten til det. Derfor håper jeg at så mange som mulig kan svare på dette innlegget, og håper det kan hjelpe meg litt med den vanskelige beslutningen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138558403-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 28. august 2008 #2 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg har valgt hjemmefødsel denne gangen og gjør det fordi jeg føler meg trygg med det. Jordmor sier at det ikke er noe å vurdere engang, om man ikke føler seg 100 % trygg på valget. For min del er det jo kort vei til sykehuset om noe skulle oppstå underveis, og det vil ikke være slik i ditt tilfelle. Det er ikke sikkert at du finner en jordmor som vil ta ansvar for fødselen, med tanke på avstand til sykehuset. Jeg forstår at dette blir et vanskelig valg for deg, men du må velge det som føles tryggest for deg, selv om det kan bety at mannen din må ofre jobb,eller barnet ditt være uten mamma i noen uker. Har du ingen kjente i ditt nåværende nærmiljø som du kan være hos, slik at du slipper å evt bo på hotell? Familie, venner eller noe? Om du føler at du kan være trygg med hjemmefødsel, så er jo det en måte som "alle" parter kan bli ivaretatt. Det er bare du som vet om du vil løpe risikoen, og jeg håper du finner ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138558403-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-138562037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #3 Del Skrevet 2. september 2008 Er det ikke fødestue på Andenes lenger? Tror det var det før... Har du snakket med jordmor på Andøya om dette, evt jordmor ved sykehuset på Stokmarknes? Hva sier de? Finns det jordmødre i område som tar hjemmefødseler? Spør siden det er såpass langt unna. Hva med å ringe ambulanse så snart fødselen starter? De har jo mulighet til å kjøre endel fortere, de har en viss kompetanse og stille opp med hvsi det skulle ende i transportfødsel. Ei jeg kjenner bor på Andøya og hadde en rask fødsel med førstemann. Da fødselen med nr 2 startet ble hun hentet av ambulanse og en annen ambulanse kjørte i mot dem med jordmor i. Nå nådde hun frem til sykehuset da, men 45 min etter hun hadde ringt ambulansen hadde hun jordmor sammen med seg i bilen. Det er flere ambulanser i området, så de har vakt i flere forskjellige områder. Dvs at de er aldri så langt unna som 2 timers kjøring. Lykke til uansett hva du velger!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138558403-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-138598131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå