trillemamma Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Er dere redd for å ligge dere oppå babyen i søvne? Det hender vi har babyen i sengen med oss og besteforeldre og oldeforeldre er veldig bekymret for at jeg skal kvele henne mens jeg selv sover. Jeg prøver å berolige de med at det skjer ikke. Jeg har henne inntil magen min og da føler jeg meg trygg på at det skal gå bra. Jeg tør ikke å sove på rygg, eller med ryggen min mot henne for da glemmer jeg at jeg har henne i sengen. Når jeg sover med magen min mot henne våkner jeg faktisk i samme stilling som jeg sovnet.
mastermind Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Ikke i det hele tatt. Hun sover i sin egen seng til hun våkner natta for mat (alt fra 3-7), og etter det sover hun resten av natten i vår seng. Aldri redd for å legge meg på henne, men hun ligger ofte "alene" i senga. Har ene halva for seg selv, så ligger jeg og mannen på siste halvmeteren... hehe. Lar henne stort sett sovne i sin egen seng om kvelden, for i de første nattetimene kan jeg sove tungt... er ikke redd for å legge meg på ho, men lar ver å ha henne i senga da.
vår baby Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Hei. Vi samsover. Jeg er ikke redd for at det skal skje babyen noe. Sover så lett som bare det, pluss at jeg sover veldig rolig når han er i sengen hos meg. Jeg legger han alltid opp i hodeenden av sengen på høyde med mitt hode. Slik får jeg litt frihet:) Sovner av og til når jeg ammer å da sovner han slik som du beskriver, men liker ikke det så godt. Jeg er da redd for at han skal få mi dyne over seg:( Jeg føler at det riktige for meg er samsoving. Dels for kosen, lett å amme pluss at jeg har bedre kontroll..
Nætte;mortil2 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Nei det er jeg faktisk ikke.. Ligger på siden og hun ligger på siden mot meg, og det har jeg aldri vært redd for. Av og til er jeg stiv og støl etter mange timer i samme stilling, men kan da flytte litt på henne og legge meg på rygg. Det jeg har vært mest bekymret for er at hun skal ha det for varmt, men det ser ut som det går helt fint..
mirakel2 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hei hei. Jeg har samsovet med minstemann helt siden hun kom til verden. Det har fungert for oss to. Jeg gjorde det ikke med førstemann, hun er 2,5 år i dag. Hun var så urolig og mye våken. Men med jente nr 2 som er 7 mnd i morgen, har dette vært midt i blinken. Da hun var mindre , sov hun på eget lammeskinn i senga vår med egen dyne. Men ofte sovnet hun og jeg når hun puppet. Nå for tiden sovnet hun i egen seng, men når hun vil ha litt mat på natten, så ammer jeg henne og hun sover resten av natten med meg. Jeg sovner så snart jeg her lagt henne til puppen. Vi får alle en god nattesøvn av dette :-). Gjør det du føler er riktig. Ikke vær redd for at du legger deg på henne, for det gjør du ikke. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå