su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Skal fra Nord-Norge og ned til Gardermoen, så er jo ikke sååå langt, men alilkevel.. Har man dem bare på fanget under turen? kan man ha med bilstolen deres? Vi blir å reise på kveldstid, så det blir bare rot med allt av kvelds- og leggerutiner =(
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Lillegutt var 5 mnd når vi dro til tenerife, 5,5 time flytur hver vei, Han satt på fanget. Sov litt innimellom og hadde med leker til ham, litt nye og spennende. GIkk kjempe bra.
2 fine små Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg har flydd mye med mitt foerste barn og kommer til aa gjoere det med neste mann ogsaa. Det aller aller viktigste er faktisk at mor er rolig, uthvilt, ikke stresset, ikke har en superhoey puls og at man har god tid til alt. Hehe....og saa hvordan skal man faa til DET da?? =o) Men helt serioest, det er det aller viktigste faktisk. Fordi barn blir rolige av rolige foreldre og stresset av stressede foreldre, litt banalt sagt, men ofte er det saann. Jeg har ammet rett foer jeg gaar ombord, naer gaten, eller gitt flaske dersom jeg foelte meg for stresset til aa amme. Men fant jeg roen, var pupp alltid best. Saa raper vi godt foer vi gaar ombord. Soerger for at bleier er skiftet ogsaa. Saa god tid inne paa omraadet foer man gaar ombord med andre ord! Jeg har ogsaa tatt med bilstolen og flydd kveld, som du. Da faar man ofte et nabosete og med det er det bare aa plugge i setet. Men du har ikke betalt for setet, saa er det fullt der du sitter, saa maa du ha baby paa fanget og bilstolen i hattehyllen. Et annet triks dersom du vet paa forhaand at du blir litt stresset (de fleste blir jo det) er aa ta med en t-skjorte/en topp eller noe som du brukte dagen foer, og bruke som pute for babyen, dette gir dine lukter rundt lille venn hele turen, enten baby ender opp i stol eller paa fang, og det er utrolig hva disse svetteluktene vaare gjoer, har brukt det trikset i reiseseng (som jo er dyp og langt unna oss som sover i voksenseng) paa hotell flere ganger, og det fungerer utmerket. Barnet roer seg med mammas lukter..... =o) Smokk er et must, dersom dere bruker smokk da. Opp i ganen med den eller puppen eller flasketuten under take og landing. Ellers er det ikke saa mange triks, kanskje ikke drikke deg opp paa kaffe eller spise deg opp paa sukker rett foer du drar (litt saann svigermor serverer kake og kaffe og vafler og pannekaker osv osv RETT foer man drar, saa man har litt aa gaa paa, hehe....) da det baade girer mor, melk og dermed barn. Det er mange barn som sovner av den milde flyduren, det har datteren min alltid gjort, litt som i bil. Skulle barnet ditt ende opp med aa skrike hele turen, tenk at det er helt normalt og at du ikke er den foerste som har flydd med stresset barn. Da kan man be noen av kabinpersonalet om aa bysse babyen 2-3 min, de lukter jo ikke melk - og noen babyer vil roe seg av det. Lykke til da, haaper du faar en fin tur med fornoeyd baby! =o)
MathildeC Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jeg har flydd en del med jenta vår, men har aldri prøvd å ta med bilsetet - jeg ble litt stresset av å tenke på å slepe på det, og trodde ikke flyselskapene lot en få lov til å ta de med på flyet. Men i ettertid ser jeg at det kanskje hadde vært lurt -kanskje jeg prøver det med et evt neste barn. Vi har alltid tatt med barnevognen helt til utgangen, og så sendt den. Har hatt babyen på fanget og ammet ved takeoff. Har som regel ikke ammet ved landing. Faktisk virker det som om babyen vår ikke ble særlig plaget av propper i ørene, begynte aldri å skrike pga det. Bruker smokk også. Vi fløy første gangen på kvelden, og det var stress - men det var vår første gang, da hun var 4 mnd, og flyet ble forsinket mange timer... hun skrek masse, vi var helt fortvilet. Senere har vi kun flydd på dagtid, men senere har også både hun og vi vært mindre stresset, og etter den første katastrofale gangen har det hele gått som en drøm. Vi har med bøker som hun liker spesielt godt, og ellers synes hun det er gøy å flørte med medpassasjerene.. Lykke til, det går helt sikkert fint! Bare prøv å slapp av og ta det som det kommer..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Tusen takk jenter! Får prøve å være rolig og avbalansert, hehe..( lett for å stresse ja!) Kan vel kanskje ringe flyselskapet og høre ang bilstolen.. Ellers er han en skikkelig makk på fanget, kjempenyskjerrig på ALT, så får prøve med noen nye leker =O)
marinas skatt Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Jeg skal også ut og fly når mini er ca 5 mndr , fra kirkenes til Oslo. Jeg bestilte/ kjøpte eget sete ( barnebillett ) til mini. Da kan hun sitte i bilsetet hele veien :-) - Eller jeg kan ha henne på fanget om jeg vil. Jeg skal også ta kvelds flyet og har et håp om at hun sover mesteparten av reisen. Samtidig syns jeg av erfaring at det er enklere når de små har eget sete , vi får jo da litt større plass og boltre oss på. Det kan være utrolig slitsomt og sitte i litt over 2 timer i ro på et sete.......
Axus' girlfriend Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 et spørsmål, skal reise selv med Oda, men hun blir noe større da (syden i des). får man ha barnet på seg hele reisen?eks: gi pupp ved take-off, ha henne i bæresjal? reiser nemmelig på kveldstid. hadde vært greit å festet henne på meg slik at hun får sovet mest mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå