Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 kusinen min på 17år skal begynne å passe datteren min på 2år. Jeg er usikker på hva som er normalt å betale i timen? gir dere forskjellig timelønn når barnet er våkent og når barnet sover?
fjotteline Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 jeg har tnatungen min til å sitte. hun får 25 i timen. å en annen jente på 15 år får 35kr. vanskelig synest jeg.
Bøllefrød Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 hæ ? så lite ? gutten min er bare 6 uker så har ikke begynt med barnevakt enda, men har sitti mye barne vakt selv fra jeg var 15 og til jeg ble 17, da fikk jeg mellom 100-150 i timen, uansett om barnet sov eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 300,- for å passe sovende barn (1 1/2 år) fra 19 - 24.
jentegutt&gutt Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 sitter gjerne barnevakt der du satt..... hvis du fikk 100-150 pr time, skattefritt, hadde du jammen godt betalt... og vel over gjennomsnittet. 25-30 ,- pr time er nok litt mer realistisk :-)
fjotteline Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 trur å håper du har skrivd feil... er ikke mulig å ha så mye skattefritt.... da er de hvertfall noen me GOD råd!!!! tor jeg også ville vert barnevakt der....
fjotteline Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 trur å håper du har skrivd feil... er ikke mulig å ha så mye skattefritt.... da er de hvertfall noen me GOD råd!!!! tor jeg også ville vert barnevakt der....
Monamor<3Liveliten Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 jeg pleide å få 200 kr for å sitte barnevakt for to gutter fra lørdag til søndag.synes det var så moro, at jeg egentlig ikke hadde trengt betalt:)
Bøllefrød Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 var skattefritt ja. satt barnevakt for naboen å sånn, venner av mamma osv så var ikke fast jobb, bare sånn en gang i blant når foreldra skulle på byen ol. Jeg har ikke peiling på hva som er vanlig men var i hvertfall det jeg fikk. var veldig opp å ned vist jeg satt noen timer bare så fikk jog ca 100 kr timen. men satt jeg mange timer når de f.eks var på byen så fikk jeg ca 500 for hele natta. men jeg har ikke noe peiling på hva som er vanlig, men trodde den var mere en 35 kr man gjør jo en jobb så trodde det lå på det samma som vist du f.eks vasker hos noen, steller hagen til noen ol.
Gjest Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Kommer jo litt an på hvor mye hun skal sitte og hvor lange økter det blir. Men et sted mellom 75 og 100 kr timen vil jeg tro er grei pris. Det er jo en jobb hun gjør så å betale 25 kroner synes jeg blir nesten skammelig. Da verdsetter en ikke andres tid og innsats særlig høyt. Å tjene 200 kroner på en vanlig arbeidsdag (8 timer) er skammelig lite, selv for en "unge" på 17.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #12 Skrevet 31. august 2008 Er det noen av dere som har sjekket hva en dagmamma får, bare til sammenligning? Det er slett ikke uvanlig at en dagmamma tar 25-30 kroner i timen pr barn -og da er det jo en voksen dame som har dagmamma-jobben som hovedinntekt! Vi betalte vår dagmamma 45 kroner timen (egentlig 275 kroner dagen men hun hadde korte dager så det ble 45 pr time.) Da var det faktisk flere som ble småsure på oss, for de var redde for at deres dagmammaer skulle øke satsene! Så hvis jeg skulle hatt passepike til lillejenta mi, hadde jeg nok lagt meg på et litt lavere nivå, f.eks 25 kroner timen. Og så hadde vi nok avtalt en fatpris på barnevakt om kvelden, f.eks 250 kroner + brus og chips. Så kiiip er jeg!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #13 Skrevet 31. august 2008 Jeg har ikke hatt noen betalende barnepike enda.. Men jeg tror jeg hadde gitt times betalt for trilleturer (rundt 30 kr. timen), og en fast pris for barnevakt på kvelden. Sett an når på kvelden man skal dra, om barnet har lagt seg, om det er overnatting med barnepass dagen etter osv. Å så hadde jo barnepiken fått alt av mat, snop osv. utenom.. Men det er ikke lett.. Blir det for dyrt så har man ikke penger til å dra ut heller.. Da blir byturen, kinoturen fort dyr...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2008 #14 Skrevet 31. august 2008 Hei! Niesen min satt barnevakt for sønnen min fra han var 1 år ca. Da var hun 15 år, fikk 50 kr timen, nå er hun 16 og får 60 kroner timen, så får hun 70 kr timen når hun blir 17. Hun passer ham som regel 3 timer i uka på kvelden, f.eks. fra 17-20, det får hun 200 kr for. Hun er flink, gir ham mat, steller og legger ham, er veldig fornøyd med henne. En voksen barnevakt som passer på hele kvelden ville jeg gitt 80-100 kr timen. mvh pia
Love my kidz Skrevet 31. august 2008 #15 Skrevet 31. august 2008 Jeg jobber turnus og har dagmamma som kommer både dag og kveld. På dagtid får hun 35 kr i tima, på kveldstid 45 kr. Jeg runder alltid av på halvtimen til hennes fordel, dvs hvis jeg kommer hjem kvart over fem så får hun betaling til halv seks. Hvis jeg får noen andre til å passe ham bare for en time (overlapping til mannen kommer hjem) så får de 50 kr for "bryderiet". Hvis vi skal ha noen til å sitte her en lørdagskveld (ikke skjedd ennå), vil jeg se an litt, f.eks 300-400 dersom det inkluderer søndagsmorgenen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå