Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Er 26 år og taxisjåfør, er litt overvektig og er blitt gravid.... Er ikke noen regler for hvor lenge man kan jobbe i det yrket som gravid. Hva hadde dere tenkt om en gravid sjåfør når dere skulle tatt taxi? Vi er jo fritatt for beltebruk og får ikke bruk slips o.l p.g.a farer med gale mennesker. Lurer litt på det her,ble litt tatt på senga når jeg fant det ut. he he..... er jo liksom en del løfting av rullestoler,bagasje og greier.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 heihei :-) jeg synes at så lenge man ikke kan utføre den jobben man egentlig skal gjøre, så har man ikke noe der å gjøre. kan taxisentralen sende deg til kun folk uten bagasje eller rullestoler for eksemple? hvis ikke så kan du jo ikke utføre det serviceyrket du fakktisk jobber i. kan jo ikke si til en med rullestol og en haug med handleposer "jeg kan kjøre deg jeg, hvis du kommer deg inn på egenhånd..." og mange folk(kunder) bryr seg faktisk ganske lite om at du er gravid. jeg jobber selv i en butikk og begynner å få problemer med å bøye meg ned på grunn av ganske stor mage. her om dagen var det to menn innom og handlet av meg og DE mistet en lang stang på gulvet. men prøvde de å plukke den opp? neida, de lo av meg som hadde såå store problemer med å plukke den opp igjen. dagens underholdning for de kundene. det syns jeg hvertfal blir for dumt. så lenge jeg er på jobb så kan jeg ikke si til kundene "nei, jeg kan ikke hjelpe deg..." det er jo derfor jeg er på jobben, for å hjelpe folk.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Hei, Jeg vet ikke om taxisjåfører pleier være ansatt eller selvstendig næringsdrivende. Uansett, er jeg ansatt og føler rutinene i jobben ikke legges godt nok til rette for meg, vil jeg informere legen slik at han kan utstede sykemelding. Jeg tror jeg ville brukt bilbelte ihvertfall når jeg måtte tenke på andre enn kun på meg selv, men igjen så det det kanskje på sikkerheten løs?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Takk for svar,jeg er nå så godtroende om folk at jeg tror de fleste er snille så belte bruker jeg. Jeg kommer selvsagt til å gå ut i permisjon når jeg ikke klarer å løfte og slikt,men før magen kommer i veien så klarer jeg jo jobben i utgangspunktet...... er bare rd for for mye stress,og om jeg skulle være så uheldig at det faktisk skulle komme et slag eller noe. tviler men.... lurer liksom veldig på hvordan folk vil reagere på det når de ser jeg begynner å få mage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå