Gå til innhold

poppis? eller trad? eller noe for seg selv???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke Jakob et mer tradisjonelt navn enn poppisnavn da? ;-)

Av alle navnene du har der så er Levi favoritten! Dette navnet er høyt oppe på min egen liste, synes det er både fint, stødig og stilig. :-) Endre er også fint så det er en god nummer to. Men alle navnene er for så vidt greie, ingen her som jeg ikke liker. Men Levi er det flotteste av dem! :-)

Selv liker jeg nok best en blanding av tradisjonelle og uvanlige navn. Men ikke for uvanlige. Datteren vår har et gammelt navn som ikke er så veldig vanlig blant små barn i dag.

Rangerer dine navn slik:

1. Endre - et koselig norsk navn. Ikke så altfor vanlig heller. Kjempeflott!

2. Even - Jeg liker norske navn. Even er fint.

3. Benjamin - av såkalte poppisnavn er vel dette et av de jeg synes er finest. Kjenner og en liten Benjamin så har gode assosiasjoner til navnet.

4. Jakob - Fint navn, selv om jeg tenker litt på papegøyer. Hadde selv en undulat som het Jakob en gang i tiden.

5. Markus - Litt kjedelig ettersom det er så altfor mange som heter det. Men navnet er jo ganske fint.

6. Levi og Arve. Arve blir litt gubbete for meg, og jeg synes Levi er litt for spes.

Annonse

1. Benkamin - et nydelig navn

2. Jacob - veldig fint

3. Even - koselig og stødig

4. Markus - flott, men foretrekker Marcus

5. Levi - koselig

6. Endre - ok

7. Arve - ok

Tenk på om dere kanskje kan ha oppkalling, har dere mye slekt i utlandet etc.

Takk for gode tilbakemeldinger :)

Strever litt med oppkalling, både mannen min og jeg har pappaer med litt tunge, norske navn. Og det samme gjelder egentlig bestefedrene våre... Så vi ender nok opp med et navn vi "bare liker helt av oss selv", som ikke er oppkalling etter noen. Men det gjør det liksom enda vanskeligere å velge!

Nr. en er oppkalt etter begge bestemødrene sine på en gang ( i ett navn), og det var vi ganske fornøyde med at vi fikk til, he-he. Men det går nok ikke denne gangen...

Benjamin- Fineste på lista, selvom det er poppis.

Jakob- Helt greit

Markus- Klarer ikke å bestemme meg om jeg liker det eller ikke.

Arve- Grusomt

Endre- Liker ikke navn hvor det er en dobbeltbetydning, " å endre noe", samme gjelder arve over.

Even- Greit.

Levi- Hmm... Klarer ikke å bestemme meg her heller om jeg liker det.

Annonse

Hva heter nr. en da?

Hvis det er hun som heter Eira, passer kanskje Levi best. Men synes Jakob eller Benjamin er de fineste navnene.. Jakob og Eira var fint sammen også.

Hva synes du om navnet Levion da? Det er et sjeldent, men norskt navn.

Jeg liker også navn i flere forskjellige kategorier. Hvis jeg skal forsøke meg på en rangering av navnene, blir det ca sånn:

1. Benjamin - nydelig klang, nydelig betydning, fungerer fint utenlands. Ser for meg en mørkhåret gutt med glimt i øyet og mye humor.

2. Even - stødig og fint navn. Ser for meg en lys gutt med "sunne" interesser

3. Jakob - litt mer anonymt enn navnene over, men også fint. Enkelt og greit, og fungerer bra i utlandet

4. Endre - litt usikker. Fint, samtidig som jeg tenker på "endre = forandre"

5. Markus - fint, men veldig oppbrukt i min vennekrets. Alle kjenner jo flere stykker som heter det, og akuratt nå er jeg litt lei av det navnet.

6. Levi - tenker på en musiker jeg kjenner. Litt uvant og rart navn, får litt følelse av at det mangler noe. Jeg trodde det bare var kallenavn første gang jeg hørte det, og synes fremdeles det har litt kallenavnklang over seg

7. Arve - traust og kjedelig. Det er ikke noe galt med det navnet, men synes det er så mange andre navn som er mye finere og ikke så kjedelige

Når jeg leste navneforslagene dine, slo det meg at Eskil kanskje er et navn dere også kan like?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...