Gå til innhold

Knekt halebein....

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig ikke noen angst for fødselen. Det jeg har angst for er halebeinet mitt! For mange år siden knekte jeg halebeinet mitt, etter undersøkelse på sykehuset og røntgen viste det seg at det står ca 90 grader innover.Det har selvfølgelig grodd sånn. Jeg var i mange år plaget av smerter å husker å måtte sitte på pute da jeg gikk på skolen. Var kanskje 10 år da jeg knekte det.

Husker mamma spurte legen at hva skjer den dagen jeg blir gravid å skal føde. Jo det går helt fint uten å utdype det noe mer sa legen.

De siste årene har jeg ikke vært så plaget.Mest hvis jeg sitter lenge på harde stoler.

Har liksom ikke tenkt over å snakke med legen om det. Men nå som jeg er gravid får jeg litt angst når jeg tenker på fødselen. Jeg kommer jo garantert til å knekke det igjen, og få nye plager etter fødselen. Jeg er mer redd for smertene når jeg knekker det en faktisk smertene av fødselen. Tror nok jeg må dopes den med smertestillende.Forhåpentligvis knekker jeg det kanskje på plass igjen!

Er det noen andre her som har erfaringer og opplevd det å knekke halebeinet under fødsel og plagene etterpå???

Er også redd for at halebeinet kan skade ungen, selv om jeg vet at det er sikkert beinet som vil gi etter!

Skal til legen på fredag, så skal nevne det da. Skal også ta det opp med jordmor!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138555325-knekt-halebein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk skikkelig med legen din om dette og ikke la deg avfeie med at "det går sikkert fint".

Jeg hadde bekkenløsning som satt mest i halebeinet ved forrige svangerskap og en tøff fødsel. I ettertid trodde de at halebeinet var knekt, men en røndken avkreften det.

Har du vært hos kiropraktor? Det kan hende smertene du kjenner er muskulære, siden det er flere muskelfester i halebeinet og de kan dra det i feil retning.

Var nettopp det som skjedde. legen sa "ikke tenk på det, det går så fint så". men da bare gikk jeg for hadde blitt så dårlig behandla hele kontrollen.Skal ringe jordmor på mandag og få time så fort som mulig der. Da skal jeg snakke med henne om halebeinet. regner med hun tar meg på alvor. Jeg vil ikke vite at det går sikkert bra, det jeg vil vite er hva skjer hvis jeg knekker det, og hvilke problemer får jeg da!

At det kan gå bra det vet jeg jo fra før av. Jeg vil ha fakta på bordet!!!

Har ikke vært hos kiroprakto, men da skal jeg tenste ut det!!

Takk for svar =)

• 2 måneder senere...

jeg har ridd mye i ungdommen, og derav sto halebeinet mitt litt bøyd innover i kroppen. jeg knakk eller fikk en seriøs skjevstilling i halebenet under fødselen. hvilken vet jeg ikke da jeg aldri har blitt sendt i røntgen. men det står ihvertfall veldig skjevt mot ene siden nå. jeg hadde kjempevondt lenge etter fødselen. tror det tok nesten 3 uker før jeg satt i sofaen på en badering. men det har nå gått bedre og bedre etter det. nå kjenner jeg det hvis jeg sitter på en hard stol eller på gulvet.

jeg har aldri fått tilbud om noen behandling, da legene sa at det ikke var noe å gjøre med det. dvs de kunne fjerne hele halebenet hvis jeg ikke ble bedre av meg selv.

har fått tilbud av kiropraktor om å dytte det på plass. men jeg takket nei, da det innbefattet gummihansker og rumpehull. det skulle visstnok setter på plass fra innsiden, og det kom visst også til å gjøre H....... vondt. så jeg turde ikke.

nå er det gått 10 år og jeg skal føde på nytt om en mnd. så nå er jeg spent på hvordan det går denne gangen. er faktisk redd for å knekke det en gang til, men jeg vet ikke om det er mulig engan.

ser det er en stund siden du skrev innlegget ditt, så jeg lurer på hva legen din sa når du tok det opp med han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...