År og dag Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Min mor foreslo dette hvis det blir en jente. Oppkalling etter min oldemor. Hva synes dere? Hvordan er en Kornelia? Kjenner ingen med dette navnet, men stod i navneguiden at det er på opptur popularitetsmessig.
lykkelig:) Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 det er kjempe fint, gå for det:) hadde jeg fått en liten frøken så er det først på navnlista.
Vipsenmamma Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Litt for voldsomt for meg, vet at det er på opptur, ja. Veldig avhengig (som alltid) av at det passer med etternavnet. Kornelia Olsen - ikke fint.
Cornelianelia Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Synes det er et kjempefint navn. Vanligvis synes jeg det er finere med K enn med C i navn, men akkurat dette navnet synes jeg ser best ut med C. Cornelia. Ellers blir det litt for mye korn - hvis du skjønner hva jeg mener. På www.ssb.no/navn kan du sjekke hvor mange som har fått et navn i forskjellige år. I 2007 var det 32 som fikk navnet Cornelia og 12 som fikk navnet Kornelia, så det er langt unna navnetoppen. Oppkalling er koselig. Navnet er kanskje litt sukkersøtt, men jeg synes det er fint.
Vannmann35 Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Jeg synes Kornelia er litt tungt og traust + tenker på korn og nelliker... Kjenner en Kornelia, hun er slank, blond, søt og kreativ. Personlig liker jeg Cordelia veldig godt, synes det er litt mykere enn Kornelia.
3smånå Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Jeg liker det. Ser for meg at en Kornelia er liten, søt og sjarmerende.
sonne Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Synes det er ganske fint, men liker Kornelie bedre
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 29. august 2008 #9 Skrevet 29. august 2008 Det er nydelig!!! ) men jeg liker det også best med C! Det er faktisk på min toppliste også, men jeg kjenner ei som har en datter med det navnet så det blir nok ikke at vi velger det.
grace&hope Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Kornelia er et nydelig navn! En av mine favoritter:-)
MammaCecilie Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Navnet blir litt "mye" syntes jeg. Litt tungt.. Tenker på at noe er korny. Tror vi sa det på barneskolen og betyr at det er rart eller noe..
År og dag Skrevet 30. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. august 2008 Takk for gode innspill. Skjønner hva noen av dere mener med pompøst, har egentlig litt samme tanken selv. Ikke lett, dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå