Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å øve på dette??? føler det er liten vits for meg å sette en potte frem til min jente... hehe da er ikke potta på badet lenger forå si det sånn... hun er svært aktiv... :)

men når er det normaltå begynne med dette?? er det ikke rundt 3 år de slutter me bleie??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel greit å begynne å trene litt ved 2 års alder, er det ikke? Her i huset skal det forresten ikke inn ei eneste potte. Synes det er en ekkel sak (jobber i barnehage), så her blir det doring i stedetfor.

Æsjjjj...får helt brekninger når jeg må tømme ei potte med bæsj i...

Skrevet

Jo, rundt 3 år er mest vanlig tid å slutte med bleie. Som nevt i det andre innlegget her så har mine gått på do av og til fra de var litt over 2 år, men ikke sluttet med bleie før de var 2.8 år og 2.10 år. Som anonym over her synes jeg potte er kjempeekkelt og uhygenisk, så vi har gått rett til do med doring.

Skrevet

Gullet mitt er så og si bæsjebleiefri. Er bare hvis vi er ute og handler og ikke har med doringen at han bæsjer i bleia,eller hvis han må på natta. Han er 13mnd nå.

Skrevet

Gutten min er akkurat blitt ett år, og han sitter på do med doring, har gjort det en måneds tid. Før det "holdt jeg han fram" over do, siden ca 9 1/2 mnd-alder. Jeg setter han på do etter frokost. Må ofte sitte noen minutter før det kommer. Jeg sitter på gulvet foran han, og vi synger litt. Etter middag er det ny do-tur, men ikke alltid det kommer noe da, men da prøver vi på nytt etter kveldsmaten.

Det kommer jo i bleia noen ganger, men går ofte flere dager mellom hver gang. Jeg synes det er bra for både han og meg å slippe så mange bæsje-bleier. Dessuten får han tømt tarmen bedre når han sitter på do. Den siste tiden før jeg begynte å holde han over do, kunne han bæsje opptil fire ganger daglig. Nå er det stort sett to ganger (1-3).

Men jeg tenker at det sikker er lettere å begynne med potte/doring mens barnet er lite, enn når det er 2-3 år. (men jeg vet ikke, bare tror, siden jeg ikke har noe erfaring med eldre barn).

Skrevet

Tja eldstemann bruke 1,5 døgn på å bli helt tørr fra bleie når han var 2 år og 8 mnd så tok ikke akkurat lang tid ;-) Og da snakker vi fra alt tiss og bæsj kom i bleien til at alt gikk i do i stede uten noen uhell.

Er jo fint om dere har tid og ork til tidlig "pottetrening", men jeg må innrømme at jeg ikke helt ser poenget i å begynne med dette så mye før man har tenkt å få dem ut av bleien for godt, og for noen få barn er jo det svært tidelig, men de fleste er passert 2 år innen de er klar for bleieslutt.

Skrevet

Jeg har hørt at det er større sjangse for at barnet har uhell når man begynner å pottetrene tidlig. Noen erfaring med det? Ser noen ikke har hatt det problemet over her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...