fjotteline Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 hei. datteren min har fått allbuen ut av ledd nå 3 ganger denne mnd. det er en time for oss til sykehus for å få den på plass å det gjør veeeldig vondt for henne.... det jeg lurer på er om det er noen andre som har erfaring med dette??? NOE SOM JEG BURDE PUSHE PÅ MED VIDERE??? de vil ikkehennvise meg å mener jegbare må vente å athun vokser det av seg. men skjer det like ofte er det vanskelig og bare godta det svaret.....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Min sønn var plaget av det samme. Skjer ofte ved drag i armen, dette ble vi obs på og fikk informasjon om. Rammer visstnok ca 1 % av alle barn og går over innen 5 års alder (med forbehold om at jeg husker rett...) Med sønnen vår skjedde det to ganger før vi forstod hva det var. Var hos legen, tok rtg. (som gjorde kjempevondt), men legen forstod ikke hva det var! Tredje gangen var vi på en annen legevakt fordi vi var bortreist når det skjedde, der hadde de egen ortoped, og hun forstod hva det var med en gang! Så gode råd er å unngå å dra i armen. Hos sønnen vår var det bare den ene armen det skjedde med, så når vi holdt han i hånden når vi gikk tur etc. holdt vi alltid i den "friske armen, fordi de fort kan oppstå situasjoner hvor barna får en dragning i armen, de skal f.eks. løpe av gårde el.lign. Faller barnet ikke dra det opp etter armene! Vi informerte barnehagen om dette også, og de var flinke til å følge det opp. Kan også si at det skjedde veldig ofte i begynnelsen, men hyppigheten avtok etterhvert. Tror nok det skjedde en 8-9 ganger totalt med sønnen vår.
fjotteline Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 tusen tusen takk for svar fra deg!!!det var godt å høre noen andre me samme problemet... ok da er det bare å være forsiktig altså. på hun skjer det alltid me v.arm... en lege sa at om det skjede veldig ofte fremmover gikk det ann å sette inn et sting... men da e det jo operasjon å helepakken...... får håpe det går over snart då.. hun er 1.5år bare så leeenge til hun er 5
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Hei igjen! Det var v. arm det skjedde med sønnen vår også, vi fikk vite at det oftest var v. arm som ble rammet. Sønnen vår er i dag snart 9 år, og har ikke noe mèn av disse episodene. Siste gang det skjedde med han tror jeg han var nesten 5 år, og da var det nok nærmere et år siden gangen før der. Vi hadde på følelsen at når han ble eldre "tålte" armen mer før den "gikk ut av ledd", samtidig var vi selvfølgelig forsiktig! Lykke til! Hun vokser det nok av seg! Men er ikke noe gøy når det skjer!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Det er ganske vanlig. Dere må passe ekstra på leddene hennes, ikke løfte etter armer, dra i arm osv. Men må dere på sykehuset for å få satt den på plass? Her gjør de det hos legen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå