Gå til innhold

Babyfeeder. Hva putter jeg oppi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 måneder og har lyst til å prøve denne, men hva er trygt at jeg putter oppi nå? Finner ingen plass hva de kan få smake på når de er så små.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Appelsin

Banan

Druer

Melon

Det er bare å prøve seg frem. Hun får jo kun i seg "saften", og dersom hun reagerer så vet du jo hva hun reagerer på ettersom du kun serverer og prøver ut en type om gangen. Ville ventet med frukt av typen ananas og kiwi.

Skrevet

Ps. banan og appelsin setter kraftig farge på babyfeederen. Vanskelig å få av i vask. En ide er å ha forskjellig nett til forksjellig frukt, så ser det litt renere ut :-)

Skrevet

tusen takk for utrolig kjapt svar!! :)

Kan jeg putte i eple også?

Trodde ikke de skulle ha sitrusfrukter får de ble ett år. Kan jeg gi henne appeslin da??

Skrevet

Ja, jeg ga min appelsin og han reagerte aldri på det.

Jada, eple er også helt genialt :-)

Når de er så små er det jo ett supert og trygt alternativ for å lære dem å kjenne nye smaker :-)

Skrevet

JA jeg gleder meg skikkelig til å prøve i morgen. Hun fikk slikke på en vannmelon i sommer og gikk helt bananas HEHE :)

Må være deilig å få smake noe annet enn melk :)

Skrevet

Det er appelsin i flere fruktblandinger som er fra 6 eller 8 måneder. Jeg har også hørt de ikke skulle ha det første året, men han har fått de glassa, og på hs sa de at det ikke var noe problem. men nå begynte ikke vi å gi han dette sååå tidlig da... så akkurat appelsin til en på 5mnd vet jeg ikke noe om...

Skrevet

Nei jeg mener på at jeg leste at sitrusfrukter burde man holde seg unna før de var ett år. Så da kan jeg kanksje vente litt med det, og heller ta litt safe ting i begynnelsen :)

Skrevet

Jeg ville ikke gitt appelsin heller før barnet bikket året.

Samme med fruktene som sitron, kiwi osv.

Her er eple og pære en slager. Det snåle er at det blir tomt på et blunk. Selv første gangen. Det er ikke bare saften hun har fått i seg nei.

Har prøvd melon, blåbær, jordbær i også. Men da fikk hun nok et skikkelig sukkerkick!! Var helt vill etterpå.

Vi puttet en isbit i når hun plagdes med tennene for litt siden. Hun hylte og vrælte på gulvet, lå bare å vrei seg. Med en gang hun fikk isbiten å sutte på roet hun seg. Har hørt at andre har gitt frossen frukt i samme tilfelle.

Tilbake til epler. Anbefaler å starte med de røde. De er så melne at det er lett å få de ut uten å "tygge" særlig på. I tillegg til at de er ganske safe på smak. Her liker hun ikke de grønne (sure) eplene enda. De gule er heller ikke helt topp.

Banan synest jeg er greiest å gi med skje. I starten moset vi med en gaffel. Nå tar vi bare passelige biter med skjeen.

Skrevet

Tusen tusen takk for så fine svar :) Nå gleder jeg meg bare til det skal bli morgen og lille prinsessa mi skal få smake :)

Det er trygt fra 5 måneder ikke sant?? hehe... er så redd for å gjøre noe feil som førstegangs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...