Potetnisse Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Gutten min på 15 mnd har den siste tiden hatt 3-4 daglige bæsjebleier, løse, luktende og gjør ham veldig sår! Smører alt jeg kan, men det er mye å holde styr på, han rekker såvidt å bli litt tilhelet på rumpen før en ny bleie gjør ham sår igjen.. han har akkurat fått en ny tann, hjørnetann, men tror ikke det er flere på gang akkurat nå, og følte at "tanndiareen" kanskje burde være over etter hjørnetannen. Noen som har noen ideer? For mye melkeprodukter? Han får melk morgen og kveld, og yoghurt i barnehagen, syntes dette er supert. Uff, syntes det er vanskelig, husker eldstemann også hadde det sånn, men det gikk over uten at jeg vet hvordan. Tips, råd, meninger? Takk!
En liten mamma Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Hedda har "tanndiarè" i lang tid både før og etter tennene kommer opp. Rumpa blir sår, og ho vil ikke byttes på. Fikk tips om en salve som heter "Inytiol", kjøpes på apoteket -den har vært helt super! Den såre rumpa er blitt fin igjen på ett døgn! Så den anbefaler vi virkelig! Ellers har vi prøvd å holde igjen litt på frukt når ho har hatt sånn mage. Ho elsker frukt, og spiser alt ho kan få. Men kiwi, druer, plommer, rosiner ol. er nei-frukt i de periodene, da får ho bare banan og eple i mindre mengder.
flashdancepants Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Er gutten din i fin form ellers? Dattera mi er det selv om hun også har hatt det sånn du beskriver de siste 14. dagene, er også 15 mnd og hun driver og får jeksler oppe og nede. Vi har fått legetime i morgen for å finne ut av hva det kan være, men vi har hørt at det kan være tennene. Men hvor lenge skal det vare da? Er gutten din i bhg? Vi har hatt L hjemme de siste dagene fordi vi ikke vet om det er smittsomt. Ikke så mange tips, men er iallfall i samme båt.
Potetnisse Skrevet 27. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2008 Hei, og takk Gutten min går i barnehagen, og tror ikke det er noe smittsomt, tror heller på tanndiareen.. Uff! Og kremen inotyol har vi, den har vi heldigvis hatt siden førstemann (som er 5) og den er fantastisk. Godt å vite jeg ikke er alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå