Gå til innhold

Blir jeg alenemor?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt uplanlagt gravid med min elsker. Vi har hatt sex sammen i ca 4 mnd, men er ikke kjærester, og kjenner hverandre heller ikke så veldig godt enda.

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til graviditeten... jeg vil gjerne ha barnet, men jeg vil ikke bli alene. Jeg vil være sammen med ham....

Han vil også beholde barnet, men han er usikker på om det er "oss to" - men har sagt seg villig til å prøve, men at vi risikerer at det ikke fungerer.

Vi er 33 og 36 år, og har ingen barn fra før, så dette påvirker oss jo en del. Huff.. det føles så rart å skulle bli sammen fordi man skal ha barn, og ikke motsatt...! Er veldig usikker på om det er riktig å gjøre dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette innlegget hører vel egentlig hjemme på beholde barnet debatten. Å være alenemor er et valg vi tok om å ikke ta abort. Bare opp til deg snuppa. Barn er for meg mange ganger så verdifull som en kar.

Skrevet

Jeg tror du allerede har valgt barnet jeg ;) Både du og elskeren eller din potensielle kjæreste ønsker jo dette barnet! ingen tvil sier jeg :) Dette klarer dere fint, også om det skulle bli sånn at det ikke blir dere etterhvert.... det er få par som med sikkerhet kan si at de kommer til å være sammen resten av sine liv, men dere har et godt utgangspunkt for barnet siden det er ønsket fra begges side. Om du leser litt på den siden her, så finner du fort ut at utgangspunktet ditt faktisk er veldig bra. Felles for oss alle her på denne siden, er at vi har valgt å beholde barnet på tross av at de fleste av oss blir alenemødre -men med håp og drømmer for et godt liv for oss og barnet likevel :) Og mange av oss kan bare drømme om å ha en barnefar som ønsket barnet i utgangspunktet -ofte er dette grunnen til bruddet. Men alle ønsker vi livet velkommen likevel

Lykke til! Og støtte vil du uansett finne her og andre steder.

Skrevet

Hei, takk for svar, spesielt til Marte Petronella for et veldig fint innlegg. Var akkurat det jeg gjerne ville høre :-)

Har lest litt rundt på siden her ja, og skjønner at jeg tross alt er i en veldig heldig situasjon!

Får satse på at jeg og barnefaren klarer å finne ut av det med hverandre.

Hvis jeg blir alenemor likevel får jeg heller komme tilbake hit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...