Gå til innhold

Kluss i kveldsrutiner = å be om bråk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld skulle jeg ut en tur......alene.....pappa`n skulle ta kveldsstellet. Men......det endte opp i en telefon til meg hvor jeg hører junior hyler i bakgrunnen....og da mener jeg.....HYLER!!!!!! Ville ikke spise.

Jeg setter meg i bilen og farter hjem i hui og hast. Da jeg kom hjem og tok over junior var alt bare bra da han så mamma`n sin.

Er ikke noe problem for pappa`n å ta kveldstellet når jeg er hjemme. Er vanskelig dette her.......tror nok junior savnet mamma`n sin, men tror også det ødelegger mye at pappa`n ikke følger kveldsrutinene som junior er vant med. Dvs, opp på badet for bleieskift, vask (event.bading) og på med pysj. Deretter er det ned igjen for siste flaske (får mme) og kos før vi legger han rett etterpå. Dette skjer til samme tid hver dag.

Pappa`n gir han flaske for så etterpå opp for å skifte, og han begynner også for sent, noe som resulterer i at junior blir overtrøtt.

Er ikke babyer vanedyr? Og rutiner bør holdes for å få ting til å skli lettest mulig? Det er ihvertfall hva jeg mener. Pappa`n påstår at det ikke har noe å si.......????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen kan påstå så mye han vil at det ikke har noe å si. Tydelig så reagerte junior på noe, om det var endring i rutiner eller bare det at mamma var borte, er jo vanskelig å si. Men hva med å prøve "din metode" en gang. At du reiser ut en tur og han tar stell og legging, men gjør det slik du pleier å gjøre. Så vil det jo vise deg.

Eller vil han ikke, fordi han er redd for at du kan ha rett?? :o)

Skrevet

Jeg er helt enig i at babyer har godt av rutiner. Men jeg tror samtidig at de er mer fleksible enn vi kanskje tror de er. Jeg ville gjettet at overtrøtthet og fravær av Mamma ( med stor M :-) ) ver utløsende faktorer her, ikke så mye hva som blir gjort først og sist.

Skrevet

Det er veldig individuelt hvor mye avvik fra rutinene en baby godtar før det blir styr. Om gullet normalt aksepterer at pappa står for leggingen er det veldig nærliggende å tro at det er bruddet på rutinene som har ført til at det ble litt vanselig. Han får prøve på "din" måte neste gang og se hva som skjer..

Skrevet

Han har ikke noe problemer med at pappa`n legger han ellers, men da har det foregått på "min" måte (jeg har vært hjemme). Har forresten glemt å si at han straks er 4 mnd).

For 2 uker siden lå han for første gang borte, hos sine besteforeldre, da vi var i bryllup. Da fortalte jeg svigers hvordan kveldsrutinene var. De fulgte disse og det var IKKE NOE PROBLEM å legge junior for kvelden, han hadde sovnet på 3 minutter :-) Og det var 1.GANG han var borte fra oss over natten.

Tror det er veldig viktig å holde faste rutiner på kveldsstellet. Selvfølgelig, noen er mer "vanedyr" enn andre, men allikevel............har litt med trygghet å si tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...