Gå til innhold

Trenger hjelp og veiledning!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid,med termin i begynnelsen av mai. Går på høgskolen i vestfold første år på sykepleien. Jeg trodde at man kunne få permisjon fra studiene 3 uker før termin, og at man da fikk omgjort stuidelån og stipend til fødselstipend i 42 uker? Men man må passe på å søke seg inn på studier til neste høst og, for så å ta permisjon fra det og? eller hva gjør man egentlig?

nå har jeg sett så mye rart her inne at jeg blir veldig stressa! Kan de nekte meg permisjon fra studie? Og hvordan blir det med penger da? og eksamner, kan man ta de selvom man er i permisjon, eventuelt utsette litt?

Har tatt ut permisjon i min faste jobb for å prøve om jeg trives med sykepleiestudiene... Så den eneste muligheten min er kanskje da å gå tilbake i jobb? Æsj... alle har jo sagt at det er så godt tilrettelagt for gravide studenter... men nå ble jeg skikkelig usikker altså!

Hjelp og veiledning ønskes sterkt!

Fortsetter under...

du tar ikke noen perm fra andre året =) etter permisjonen begynner du jo der hvor du startet! (og, uansett kommer du ikke automatisk inn på andreåret, etter første liksom?)

siden du har termin i mai, kan du jo gå nesten hele terminen- du føder jo midt i eksamens tiden!- hvis jeg var deg så hadde jeg spurt om jeg kunne fått tatt eksamene i f.eks august, hvis du ikke klarer dem i mai/juni da =) (du kan fint ta eksamen selvom du har permisjon)

dette er noe rådgiveren på skolen din helt sikkert kan svare på- jeg ville bare gått i resepsjonen- eventuellt sendt skolen en mail, og spurt hvem du skulle snakke med ang permisjon og eksamener! dessuten- du har god tid =)

dette går helt fint, det er greit tilrettelagt for oss studenter- det kan bare virke litt innviklet ( som med alt annet i graviditeten :P) Du trenger nok ikke å bekymre deg i det hele tatt, ta en prat med skolen, du vil sikkert føle deg mer opplyst etterhvert =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...