Gå til innhold

Jobbe eller ikke jobbe...?


Lise og frøet

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg er gravid. Har fått konstatert Hyperemesis, og vært innlagt to ganger, for intravenøs næring. Jeg vil gjerne jobbe, men legen mener det er uforsvarlig. Har alltid sett for meg at jeg skulle jobbe under svangerskapet, har ikke fysisk krevende eller stressende jobb, men legen min sier at mange er sykemeldt store deler av svangerskapet. Føler meg litt dum og skrøpelig som ikke klarer.

Hvordan er det med dere andre, jobber dere?

Hvorfor/vorfor ikke?

Folk kan jo ikke enda se på meg at jeg er gravid, og vil helst ikke si det høyt enda... er jo fortsatt risiko....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg jobber,har ikke vært borte fra jobben en eneste dag,enda.... håper å kunne jobbe så lenge som mulig:) ser for meg at mnd går fortere når man har noe å bedrive dagene med:)

lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har vært sykemeldt fra uke 8, er kvalm og så tappet for energi til tider at jeg ikke orker å ta en dusj eller gå i butikken.... Hadde det på samme måte sist jeg var gravid og... Det er kjempekjedelig å være sykemeldt, men det er for en kort periode og uansett hva som skjer videre i graviditeten så er jo alt glemt det øyeblikket babyen er ute..

Du har jo all grunn til å slappe av når du er SÅ dårlig, jeg skjønner deg godt, men prøv å slapp av, det går jo over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det... jeg er også sykemeldt pga hyperemesis =( Får du noe for kvalmen og hvor langt er du på vei?

Har så vidt begynt å jobbe 50% nå, men klarer det ikke. Er liksom ikke så kult å henge over doen på jobb å kaste opp. Men er så forbannet lei av å ligge hjemme på sofaen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lise,

 

jeg går med nr 2 i magen, og er veldig slapp og kvalm. Ikke hyper, men emesis! Var helt tipp topp med nr 1, så det kom som et sjokk at det ble vanskelig nå. Er i uke 11, og har gått til akupunktur siden uke 7. Det har hjulpet meg å holde på maten, samt at jeg føler meg generelt bedre når jeg har vært der. Anbefales å prøve - det er medisinsk bevist at det virker, og det er legen min som gjør det, så det er liten zen-faktor over det. Jeg valgte å være åpen med nærmeste sjef og adm sjef, og har vært i aktiv sykemelding i 14 dager. I praksis betyr det at jeg styrer dagen min selv, og at arbeidsmengde og ansvar tilpasses deretter. Det har vært veldig positivt, og jeg har møtt masse forståelse. De holdt til og med tett på en liten arbeidsplass til jeg selv ville si det - noe jeg ble veldig positivt overrasket over. Nå er det offentlig, og jeg tenker at om det går galt så vil jo det også ev påvirke meg, så det vil også bli "synlig"... Like greit at folk vet - utrolig hvor mye sympati og forståelse en møter når en ikke sniker seg rundt i gangene og ser ut som et smågrønt sjømonster!

Lykke til, Lise, fokus på at det er forbigående!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!

 

æ ligg på sykehuset no å har fått konstatert Hyperemesis som e svangerskapskvalme. æ har vært sykmeldt i tre uka å vær lagt inn dagen før æ ska prøv t på jobb igjen. håpe æ får ei ny sykmelding når æ bli utskrevet for æ e helt tappa for energi å krefta. d som e kjipt e at æ føle at æ itj får begynt å kosa me enda, alt e bare elendigheta. ka får dokk ainneran me hyperemesis mot kvalmen.

 

 

kikki24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...