Zitro Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg har ei stor jente på 6 mnd, 8,6 kg og 73 lang. Hun krever pupp ca 6-7 ganger hver natt. Det er mellom 22 og 05 denne ammingen skjer. Kan man f.eks kjøre nattavvending på 5 av 7 måltider eller er det bortkastet tid? .Spiser dårlig med grøt/middag på dagen pga hu er helt puppegal... Vil kanskje innskjerpinger på nattpupp føre til bedre spising på dagtid? Hun tar desverre ikke smokk, så derfor er pupp eneste trøsteting hun har om natta... Litt rådvil her som dere kanskje skjønner....
Manx Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Hei! Har selv en jente på 6,5 mnd som også er puppegal:) Spiser minimalt med annen mat, og må gi tynn grøt på flaske. Har du forresten prøvd det- og bytte ut ammingen med 2 grøtmåltider på flaske feks? De blir jo mette av melken, så er jo ikke da så lett å få i de nok mat på dagen, noe som fører til at de kanskje våkner mye om natta. Men ikke sikkert at hun er sulten hver gang hun våkner heller- kanskje mest for kosens skyld hvis hun ikke tar smokk.... Vanskelig det der- skjønner du har lyst til å kutte ut noen måltider. Jeg hadde gått for å prøve å gi mer mat på dagen før jeg ammet, og kanskje begynt med en tid på natta man ikke ga mat, men tilby vann. Kan pappan gjøre dette og du feks sove på annet rom? Har du prøvd "trøst" smokken (kulesmokk)? Får bestilt den fra www.akgrieg.no- passer godt i munnen til de som ikke tar smokk så lett- enesten smokken snuppa vår tar:) verdt et forsøk? Du trenger jo litt sammenhengende søvn, så får håpe det går seg til etterhvert. Foreløpig spiser snuppa 3-4 ganger pr. natt mellom 23 og 08.00- har latt henne spise, for er så trøtt at dette er den mest lettvinte måten å gjøre det på (hun tar smokk, men er absolutt ikke interessert på natta når hun våkner- kun pupp som hjelper). Masse lykke til!!!!
Zitro Skrevet 1. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2008 Skulle gjerne testa grøt på flaske jeg... men hun HATER flaske over alt på jord. Skjønner rett og slett ikke hvordan man spiser av dem tror jeg. Bare biter på smokken og brekker seg hvis noen dråper kommer ut. Pappen drar på jobb kl 04, så kan ikke be han ta seg av nattetullet hennes føler jeg. Har også forsøkt den trøstsmokken, men hun bare brekker seg av dem også... :-(
brooklyn Skrevet 1. september 2008 #5 Skrevet 1. september 2008 hadde blitt sprø om jeg måtte frem med puppen hver eneste time på nattestid for å trøste. Eldstemann her tok heller ikke smokk, og for at jeg skulle slippe å trøste med puppen, fjernet vi nattmåltidene mellom kl 24 og 06. Når jenten din er så stor som hun er, så vil jeg tro hun klarer seg fint uten 5 små-måltid på natten. For å fjerne dem, så brukte vi her i huset, pappaen. han gik kog trøstet og bysset og bar, mens mor (=melk) lå på sofaen og spilte spill på mobilen. Det var ikke noe stas, men det gikk greit. Pappaen var der hele tiden, og tilbydde også vann på flaske, noe sjefen selvsagt ikke ville ha...... Hvis hun småspiser hele natten, er det ikke rart hun ikke spiser godt på dagen, så jeg vil tro at hun vil spise bedre når hun ikke f¨r servering hver time om natten..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2008 #6 Skrevet 3. september 2008 Hei. Er det ikke øking av melk hun holder på med om natten da? Hvis ikke har hun nok funnet ut at hun får pupp hvis hun hyler lenge nok :-/ Kan du ikke prøve med grøten på siste måltid på kvelden. Det var det første måltidet med grøt barna mine fikk. For å få de til å sove lengre og bedre om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå