Gå til innhold

Hva gjør dere om natten (ang lekasjer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et enkelt faktum, puppene lekker!

Ønsker ikke å sove med bh og ammeinnlegg (huden blir klam og sår), men sover jeg uten blir det melkesøl overralt (har et tisselaken i senga, som beskytter madrassen).

Hva gjør dere andre? Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker du ammeinnlegg av ull? jeg bruker det hele tiden og er aldri klam. hvis jeg ikke bruker bh og innlegg om natten så er senga full av melk.. tisselaken har jeg slutta med - det var så klamt at jeg våkna opp midt på natta og var helt våt og svett på hele meg.

Skrevet

Jeg har innsett at jeg MÅ sove med bh så lenge jeg ammer, ellers blir det bare søl i sengen. Vet at noen bruker slike litt stramme singletter som de har innlegg i. Med ullinnlegg ytterst og engangsinnlegg innerst som du bytter ved amming lekker du vel ikke?

Skrevet

Jeg klarer ikke å sove med klær. Så jg har ett tisselaken med et hånkle over under laknet og ett håndkle over laknet også bruker jeg ei gammel dyne over som jeg hiver i vaskemaskinen ett par ganger i uka.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg noen tubetopper på Cubus (finner de i undertøysavdelingen) som jeg sover i på natten, med ammeinnlegg i. Fungerer veldig fint for meg, hvertfall. :)

Skrevet

jeg og har funnet ut at jeg bare er nødt til å sove med BH. jeg våknet midt på natta i 30 varmegrader og hakket tenner, hadde ligget i melk og blitt iskald. Så fikk jeg brystbetennelse.. æsj...

Men jeg har et ullinnlegg innerst, og et engangsinnlegg ytterst, for da trekker ulla fuktigheten ut i engangsinnlegget, og puppen blir ikke fuktig og klam før det ytterste er veldig fuktig. Funker kjempefint for meg hvertfall :)

Tisselaken ble jeg også svett og klam av.

Skrevet

Jeg har bh med innlegg, og i tillegg tisselaken under lakenet og en flanellsbleie brettet dobbelt oppå lakenet - under meg og snuppa. Flanellsbleien fanger opp det meste av gulp og melk, så slipper jeg å bytte laken hver dag liksom...

Sover med den ene "luka" på bh'n åpen til enhver tid da - både jeg og snuppa sovner når hun spiser på natta, men det går rimelig greit så lenge jeg lukker før jeg legger henne til på neste pupp når hun våkner igjen, lekkasjen er verst under amming. Og det er sikkert sunt å lufte puppene litt om natta, liker jeg å tro :)

Skrevet

Jeg lar det stå til ;) Nå lekker jeg mye mindre enn jeg gjorde de første ukene også, heldigvis, så det hjelper jo også. Egentlig skulle jeg legge tisselaken under, men så langt kom jeg aldri. Og nå har jenta vår gulpet ned deler av sengen også, så da må vel overmadrassen på rens etter hvert uansett!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har store bryster og ammebh'ene er stramme og ubehagelige. Et godt tips er topp fra Sloggi i mikrofiber. Denne er lett og god, men holder innleggene paa plass. Naar jeg skal amme drar jeg bare ned toppen. Funker supert!

Skrevet

Det er lurt å ligge på et fleecteppe, da blir det ikke kaldt om du lekker iløpet av natta. Ellers gir det seg etter hvert, det gjorde det ihvertfall for meg.

Skrevet

jepp, jenta mi er 7 uker nå og jeg lekker ikke om natta lenger. tror ikke jeg har gjort det på hvertfall 2 uker.. men om dagen derimot lekker jeg endel.. men man har jo mer melk da også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...