Gå til innhold

røyking:( hjelp!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åh, litt "godt" å se at det ikke bare er jeg som sliter!!!

Er også en av de som sa at når jeg ble gravid så skulle jeg slutte!!

Ikke så enkelt, men prøver det jeg kan.. Tar heldigvis bare noen få trekk av og til hos noen hvis jeg blir helt "røyksugen".. Prøvde med jentesnus først, dette var ikke noe for meg..

Av hele mitt hjerte ønsker jeg at jeg skal "glemme" røyken!!!

Min samboer er veldig intens på at jeg skal slutte, men når det kommer til stykke at jeg får både "sure miner" og skikkelig røykeløst, så "bakker" han meg ikke mye opp heller, bare småkjefter...;);)

Fortsetter under...

Dere må slutte å lage unnskyldninger for ikke å slutte. For meg var det helt jävlig, og det er det til tider fortsatt. Men man må gjennom det for det lille mirakelet i magen. Desverre, men det er snakk og noen uker med dritt så går det over. Ta dere i det, og vär sterke for babyen.

Jeg har kjempelyst på röyk akkurat nå, men jeg vet at om jeg tar en og det skjer noe galt med babyen, så kommer jeg til å hate meg selv resten av livet.. Er det verdt det???

Spark dere selv i rumpa. Og pappan må hjelpe til.

• 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg skulle bare få svaret på testen for så å gå ut å ta meg en røyk etterpå.

Da sjokket slo inn å jeg så at jeg var gravid røyk mine 40 røyk rett i søpla.

Bortevekke.

Jeg røykte fast 15-20 stk pr. dag i 6 år.

nå har jeg visst det i 3 uker og har ikke så mye som tenkt på å ta meg en røyk.

Hver gang jeg blir røyksugen finner jeg meg ei gulrot eller noe annet sunt å knaske på.

I tillegg tenker jeg på noe ei venninne fortalte meg.

HVER ENESTE GANG du tar et trekk av røyken din får babyen i magen kramper.

Har hørt mye for og imot akkurat det, men jeg velger å tro at det er sant, for det hjelper meg IHVERTFALL å holde meg unna røyken!

• 5 måneder senere...

Jeg vet ikke om det blir helt det samme, røyk og snus. Men jeg har snuset i flere år, ca en boks om dagen.

Da jeg fant ut at jeg var gravid trappet jeg ned i to dager, to stk per dag. I to dager, da klarte jeg ikke mer, for jeg ser for meg at fosteret suger til seg alt jeg tar inn. Dermed klarte jeg å slutte på to dager, jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så lett.

Lykke til!

Jeg vet ikke om det blir helt det samme, røyk og snus. Men jeg har snuset i flere år, ca en boks om dagen.

Da jeg fant ut at jeg var gravid trappet jeg ned i to dager, to stk per dag. I to dager, da klarte jeg ikke mer, for jeg ser for meg at fosteret suger til seg alt jeg tar inn. Dermed klarte jeg å slutte på to dager, jeg hadde aldri trodd at det skulle gå så lett.

Lykke til!

• 4 uker senere...

Annonse

Om du ikke klarer å slutte på egenhand, vil jeg anbefale røykeplaster. Jeg slutta med røykeplaster over 3 uker, og det gikk veldig fint!

Røykeplaster er vel ikke bra for babyen det heller, men mye mye bedre enn røyk. Ellers kan du jo snakke med legen om det? Føler jeg fikk god støtte der i fra! Krysser fingrene for at du klarer dette, og ønsker deg LYKKE TIL :)

• 1 måned senere...

Hurra for alle som har klart å slutte!!!

Jeg har selv røyka i 10 år, hadde egentlig ikke sagt noe om at den dagen jeg blir gravid så skal jeg slutte sånn som de fleste sier, men samvittigheten kommer å tar deg allikevel. Jeg har satt meg som regel at jeg kan røyke en om dagen, det morsomme og bra med denne regelen er at jeg vil jo spare den røyken til et tidspunkt som er perfekt siden jeg bare kan ta den ene. Men siden jeg "sparer" den til senere på dagen ender det opp med at klokka er 22-23 når jeg tenker at jeg skal røyke, da velger jeg heller å gå å legge meg! Så nå har jeg gått flere dager uten å røyke selv om jeg tillater meg selv å ta en om dagen hvis jeg vil ;) merkelig greie, men det funker for meg å vite at jeg kan ta en hvis jeg virkelig må....

Lykke til allen sammen! Håper vi får det til =)

Jeg har alltid sagt at den dagen jeg finner ut at jeg er gravid skal jeg stumpe røyken. Graviditeten min var langt ifra planlagt, men alikevel klarte jeg det. Ikke tatt et eneste drag. Veldig stolt av meg selv:) hehe.

Tror det beste er å få bort vanene. F.eks en vane jeg hadde var å ta en røyk etter et par timer på jobb, etter jeg hadde spist, når jeg satt ute i sola osv. For meg var ikke røyksuget det værste å bli kvitt, men vanen.

Å så klart! Tenk på det lille nurket som ligger i magen! Har absolutt ikke godt av å få i seg denne giften. Det burde egentlig være grunn nok til å klare det. Ta deg sjøl hardt i nakkeskinnet! Selvom det absolutt ikke er lett..

Lykke til! :))

• 1 måned senere...

noe som hjalp meg var rett og slett noe så enkelt som å holde en penn i hånda som en røyk. gikk rundt med den pennen i nesten 3-4 uker. og så hjalp det veldig å tygge tyggis. ikke nikotin men vanlig extra:) mye av suget ligger i psyken og ikke i avhengigheten av nikotin. tro på deg selv, og bestem deg for små del mål som du skal klare. ikke krev for mye av deg selv på en gang. da blir du bare lei og umotivert. belønninger underveis kan funke:) unn deg selv noe du har lyst på. trenger ikke være noe dyrt, men bare en liten ting fordi du har klart et av målene:) og IKKE hør på alle som sier at du aldri klarer det! Du klarer det når du er klar for det selv! lykke til

Annonse

røyket i 8 år og sluttet helt fra dag en, da en sa til meg du er ikke viljesterk nok! å vist faen det skal jeg bevise. (fri for røyk halv år) tok en røyk på fest etter det halve året og da var det gjort

etter det røyket jeg nesten ett år, men var lei av å røyke men ja avhengig. men jeg bestemte meg

det går ikke ann og slutte vis du ikke ønsker det 100 prosent.

er jo ofte man slutter og røyke en dag eller to men får det aldri til.

Jeg kan nok anbefale deg og trappe ned og tenke negativt hver gang du tar en røyk. ca en uke. så setter du deg en dag og holder det. Den dagen skal jeg aldri aldri røre en røyk igjen!

jeg er 2 og halvt år røykfri den dag i dag.

Husk aldri aldri rør røyk igjen... aldri... og ja jeg er enda røyk sjuk til tider.

• 2 uker senere...

Har røyket i fem år, og stumpet røyken med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, du får tilbake luktesansen etter noen dager og de blir du så kvalm av lukten at du ikke klarer tanken på røyk... og hvis det ikke hjelper, gjør som mamma'n min, gå på butikken, kjøp et merke du ikke liker å røyke, røyk opp hele pakken med en gang, hun kaster opp hver gang noen røyker i nærheten av henne...

• 3 uker senere...

Er selv gravid i uke 37 og røyker fremdeles. Røyker alt fra 10-15 om dagen :P Ille er det så klart, men har ikke funnet noe motivasjon til å slutte helt ennå.. Forhåpentligvis endrer dette seg når lillegutt ligger i armene mine.. JM har også sagt at hvis jeg ikke klarer å slutte nå, så kan jeg iallefall prøve etter fødsel, da det er skadligere når jeg ammer :)

• 5 uker senere...

Det burde jo være motivasjons nok at du bærer ett lite barn inni deg, til å slutte å røyke. Det tar faktisk 7 timer før nikotin er ute av fosteret fra du tar deg en røyk. Jeg stumpa røyken på dagen, røykte mellom 10-15 sigaretter hver dag og har røyket i de siste 12 årene. Bare bestem deg så går det baaare bra :)

Kast all røyk, ikke kjøp ny, og bare slutt. Mannen bør også gjøre det samme såklart.

Værre er det ikke. Du har et barn i magen, er ikke det viktigere enn ditt behov for røyk? Besøk noen med baby, og tenk på at det er en slik du har der inne, og som skades litt og litt for hvert trekk du tar.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...