Gå til innhold

Hengemage etter ks

Anbefalte innlegg

Da jeg var gravid ønsket jeg av ulike årsaker å få innvilget planlagt ks. Jeg fikk det. Leste mye her inne på forumet (og på BIM) om fordeler og ulemper med ks. Men ingen nevnte den forferdelige hengemagen de fleste får etter ks! Nå henger magen over arret 2-3 cm, en diger hudfold som går fra hver side av magen. Det finnes ingen mulighet til å bli kvitt denne med trening, og for å få innvilget bukplastikk betalt av det offentlige må man ha minst 4 cm samt eksem og andre plager under henget.

Aner ikke når jeg skal få råd til å betale for bukplastikk, men jeg må gjøre det. Nå er selvfølelsen på bunn og sydenferier, basseng osv er helt utelukket. Dets er helt forferdelig ut. I tillegg har jeg selvsagt noen kg for mye og masse celulitter.

Misforstå meg rett, for meg var planlagt ks det eneste riktige, men jeg skulle gjerne vært litt forberedt på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138552310-hengemage-etter-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herre gud da kvinne, alle får anderledes mage etter en fødsel, ks eller ikke, jeg er den eneste i venne gjengen, med ks, og har ikke hengemage, venter nå ks nr 5, veninnen min, som er slankere enn meg, har født et barn, normalt, og hun har fått hengemage! Snakk med andre som har født, det er genetisk, og har ingenting med ks å gjøre...

Du trenger ikke være så nedlatende. Jeg har tidligere født "vanlig" og vet meget godt at kroppen endrer seg etter svangerskap og fødsel. Men denne hengemagen er spesielt ille, og jeg var ikke forberedt på at det skulle bli så ille. Det er noe helt annet enn "slapp mage".

Jeg har forresten snakket med mange som har født og tatt ks, og hengemagen kommer bl.a. av at huden under magen blir veldig stram pga arret.

Man kan forresten være veldig slank men fremdeles få dette problemet.

Fint at du har vært heldig, men det mange som sliter med selvtilliten med dette "vedhenget". Fint om du kunne respektere det selv om du har vært heldig.

Beklager, men det var ikke meningen og være nedlatende, overhodet ikke! Men man er jo så forskjellig, jeg kan jo for alt jeg vet, få samme problemet etter dette ks, selv om jeg har vært heldig før! Det du uansett burde gjøre, er å ta dette opp med legen din, og forklare han problemet(psykisk..., ubehagelig.. ekkelt...) Da får du, om du er heldig, dekket opperasjonen av staten, det får veninna mi!!

Lykke til, kansje slipper du betale opperasjonen selv!

Jeg fikk også dette vedhenget på magen etter et haste ks. Så der fikk jeg et ks jeg ikke ville ha og hengemage på kjøpet.. Jeg fikk verdens nydeligste gutt også da, så det er selvsagt verdt det, men jeg føler som deg at får jeg ikke dekket dette av staten når den tid kommer (dvs at jeg har fått de barna jeg skal ha) så får jeg ta det selv.. Den magen er IKKE kommet for å bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...