mamma'n til knerten Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg har lært at når en lager til NAN skal pulveret blandes i varmt vann og så drikkes med en gang. Men ofte ser jeg at folk har med seg vann og pulver. Tar i pulveret og lar barnet drikke. Må det ikke blandes i varmt vann? Hva gjør dere? Vet det sikkert er forskjellige metoder.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Er du sikker på det ikke er varmt vann fra termos de blander det i? Jeg har alltid med varmt vann på termos, kaldt vann på flaske, blander til riktig temperatur og har i pulver (som jeg har i pulverdispenser boks).
mamma'n til knerten Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Nei, de tar bare opp en tåteflaske fra veska og tar i pulver. Kanskje kokt avkjølt vann da. Sett dette flere ganger.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Så rart, min erfaring er at mme blander seg dårlig i kaldt vann. Kanskje de har tatt med glovarmt vann på tåteflaska hjemmefra, også er den blitt litt lunken når de skal bruke den, så må man jo blande i pulveret rett før den skal drikkes.
Labambie Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Ja, det kan gjøres på mange måter da. Om de du har sett synes det funker så er jo det bra..Tross alt bedre enn at de har med ferdigblandet melk hjemmefra da!
mamma'n til knerten Skrevet 27. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2008 Jada, ingen kritikk til de som gjør det på den måten. Tenkte faktisk at det jo måtte være enklere enn å styre med varmt vann som må kjøles ned og sånt =)
AS og lillemor=) Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Jeg har flaskebarn. Dersom vi skal ut og vi vet at det ikke er lenge til "lillemor" skal spise, så varmer jeg opp vann ( varmere enn det skal være) og har på flasken. Har pulveret med i boks, og blander dette i det det er tid for måltid. Sjekker selvfølgelig at vannet er passe temperatur. Har alltid flasker med ferskt kokt vann i stellevesken og boks med pulver. Så, er det bare å varme vannet i vannbad eller i mikro når vi er på farten=) Synes det fungerer greit det
Labambie Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Jeg er av typen som ikke stoler helt på at det finnes varmemuligheter overalt, så jeg har alltid med termos med kokende vann og en flaske med kaldt vann. Blander til passe temp og har i pulveret (avent pulverdispenser) går ekstremt fort.
Gjest Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Hvis jeg vet at det er ca et par timer til neste måltid og vi skal bort, så tar jeg kokende vann på flaske. Da er det ca passe om et par timers tid.Greit hvis jeg bare skal ha med meg ett måltid. Ellers så har jeg termos med varmt vann og kaldt vann på annen beholder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå