Gå til innhold

Noen som har prøvd å farge trekket til barnevogn/bag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet du, jeg har faktisk vært og kjøpt tekstilfarge idag for å prøve å farge en kalesje til en Basson Roma som er seks år gammel og temmelig falmet nå. I utgaangspunktet skal ikke syntetisk tekstil ta til seg farge så jeg er litt skeptisk, men tenkte det var verd et forsøk... Det kan jo ikke bli verre.. Hvis du har en eldre vogn med bomullstrekk skal det ikke være noe problem, da blir det sikkert kjempebra. Har selv farget voksiposen min og den ble som ny! Skal fortelle dere hvordan det går, jeg, må bare vaske klar den maskinen som går nå først.... Så fortsettelse følger....

Da venter jeg spentpå resultatet! Det er nok ikke bomull nei. Det er vel syntetisk tekstil antar jeg. Vognen er phil og teds og bagen carena, hvis det har noe å si. Er ikke en gammelvogn,men veldig mye brukt og ble dessverre fort falmet. Men den er ikke så veldig stygg enda. Softbagen ser mye verre ut. Kan jo ha et teppe over i vognen, men poenget er jo å kunne løfte bagen ut for å bruke den og da er det ikke så kjekt........

Hmmm så glad jeg ble for å finne denne tråden!

Jeg har lyst til å farge innertrekket på bagen i vogna, men så er jeg redd for om dette kanskje ikke er så bra for barnet? At stoffer fra fargene kan være skadelige?

Har dere nien formening om dette?

Bebien får komme fremfor utseende på vogna ;), men jeg farger garantert dersom det ikke skader.

Annonse

Nå må jeg desverre skuffe dere.... Fargingen er utført uten resultat... Brukte Nitor tekstilfarge, som jeg har brukt mye på tøy og på voksiposen med godt resultat, men på vogntrekket i nylon hjalp det ikke. Kalesjen og trekket trakk overhodet ikke farge og er like falmet. Før fantes det en egen farge for syntetiske tekstiler men jeg har lett og lett, t.o.m. på Nitors hjemmesider, så jeg tror ikke det finnes lenger.. Det var sikkert ikke spes miljøvennlig. Men for feks svarte bukser (i bomull)som har blitt utvasket og voksipose vil jeg absolutt anbefale farging, det blir som nytt!

Det er vel klart at voksi ikke anbefaler dette, de vil vel heller selge nye trekk... Fargen er beregnet for tekstiler av alle slag, klær m.m. og det er et godkjent produkt for dette som har funnets i alle år. Man vasker også etter farging for å fjerne overskuddsfarge.

Så kjedelig da. Tror ikke jeg gidder å forsøke en gang da,, hvis det ikke blir noen forskjell. Softbagen som er værst, men betalte kun 150kr for den. Mener å huske at farge er nokså dyrt,og da gidder jeg ikke bruke mer penger på farge for å forrsøke enn bagen er verdt.. Vognen er 1år gammel. Er brukt mye til turer, men ellers vært dekket til når den har blitt brukt til soving ute i sol. (Lagres innendørs). Kan jeg klage på falming da? Eller må det forventes at den falmer en del etter et år?

En 1 år gammel vogn som har falmet hadde jeg helt klart klaget på. Man har reklamasjonsrett utover garantien, og at et stoff falmer betyr at stoffet i utgangspunktet ikke tålte sol, helt klart en fabrikasjonsfeil mener jeg.... Ring forbrukerrådet da vel, de kan helt sikkert hjelpe deg, og det er veldig greit å vite 100% dine rettigheter FØR du går i butikken og klager. Ofte kommer butikkene med både det ene og det andre argumentet og vet man ikke rettighetene sine da er det ikke lett å stå imot.

Husker ikke hva fargen kostet men mener det var over 150,- ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...