Gå til innhold

Teutonia y2k vs Quinny freestyle 3xl???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå står det mellom de vognene.. Noen som har prøvd begge og har positive/negative erfaringer med de?

Så at det var fler i bhg til småen som hadde teutonia y2k, og den ser jo solid ut. Men finner den ikke i noen nettbutikker, kun på Finn, er dette en vogn som ikke produseres lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med y2k`en men vurdert quinny vogna selv, og den har fått mye dårlig omtale, og det ligger kanskje noe i det når det er i slike mengder?

Skrevet

Alt annet enn Quinnyen vil jeg anbefale.. Har veldig veldig dårlig erfaring med den altså. -dessverre! Den VIPPER bakover for ingenting, så snart barnet ditt begynner å få litt egenvekt oppi der (dvs fra 7-8 mnd alder kanskje) når du har ryggen i full liggestilling. Dette har skjedd flere jeg kjenner, (i tillegg til meg da.) Rett og slett en særdeles lite sikker vogn sånn sett. Du MÅ stille vogna inntil en vegg e.l om barnet skal sove i den uten at du holder i håndtaket, for det skal virkelig lite til før den vipper og det kan jo skape reelt farlige situasjoner..

I tillegg er det en veldig kort og smal vogn, så de fleste med barn som begynner å bli rund året og mer vil faktisk etterhvert ha problemer med å få utnyttet liggelengde og bredde, og særlig da med vinterpose etc i..Går ikke lang tid før barnet må trekke bena til seg fordi det blir for langt i forhold til vogna.

(Det holder liksom ikke at vogna er fin å se på når det er så mye som trekker den ned, dessverre.) :(

Teutonia Y2K aner jeg ikke noe om, jeg har hatt Teutonia Mistral selv men det er jo en firehjuling og en helt annen vogn..Men jeg vet at Teutonia Spirit S3 er en god Teutonia 3-hjuling som både er solid og veltesikker, kjenner flere som har den og alle er visst like fornøyde. Så kanskje den kan være noe?

Skrevet

Takker for svar :)

da er hvertfall quinnyen utelukket. Vil at ungen min skal ha en vogn som ikke velter :) Men den kom jo best ut i test i foreldre og barn + tv2 hjelper deg. hmmmm

Han er lang og bred allerede ;) (75cm og 9980 på siste kontroll)

Den teutonia s3 har jeg hørt blir fort ødelagt/ripete ved sammenlegging.

+ at den var litt dyr :P Har brukt en del tusen på vogner nå (og ungen er bare 8 mnd) Har fått litt vogndilla kan man si.

_Har lest litt om y2k og den har ikke fått noe annet negativt enn liten handlekorg. Og jeg vil jo egentlig ha stor korg, men kan jo bare bruke ryggsekk ;) Så har vel bestemt meg, helt til jeg ser en annen vogn som ser bra ut hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...