Gå til innhold

Hvor engasjerte er mennene deres i svangerskapet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå i mitt fjerde svangerskap føler jeg at mannen min ikke bryr seg så mye. Klart han gleder seg til babyen kommer, men fram til da virker det liksom som om svangerskapet bare angår meg.

Han spør svært lite om hvordan det går, lite interessert i magen, kontroller o.l.. Er ganske tøft for meg nå mot slutten av svangerskapet, siden vi/ jeg har opplevd at det har gått galt..Kanskje jeg er egoistisk, men syns jeg kunne fått litt mer omsorg og at han tenker på den lille i magen.. Blir også veldig fort sliten, og mener jeg kunne fått mer forståelse for det.

Han er ellers en veldig følsom og snill mann, veldig flink med ungene og det meste, så jeg hadde liksom forventet mer av ham.

Hvordan er det hos dere? Er mannen mindre intersessert i svangerskap nr 2, 3, 4 osv...?

Fortsetter under...

Mannen min har også vist lite interesse(venter nr 3), han legger mest merke til det som ikke blir gjort fordi jeg er sliten eller dårlig.

Dere har tre barn? Da har dere det sikkert travelt, og det kan jo være mannen din mener han gir deg oppmerksomhet ved å ta seg av de andre ungene? Synes du skal prate med ham om hvordan du føler det. Menn tenker ofte annerledes om ting enn oss kvinner. Dessuten er de ikke tankelesere, selv ikke når vi hinter veldig tydelig...

Hei! Jeg og mannen min er gravide med nr3 sammen. Vi har snakket endel om dette. Han føler at det er vanskelig å helt skjønne hva som skjer. Er nok annerledes for oss som kjenner det i kroppen hele tiden. Han føler det hele litt uvirkelig. Men han er kjempeflink til å ta det meste av det praktiske og gjøre mer enn"sin" del. Og det er jo kjærlighet også:) Så går det litt opp og ned med hvor mye interesse han klarer å vise for magen og andre gravidegreier...

Hei.

Min mann har 0 interresse for svangerskapet og vårt neste barn. Han møtte ikke opp på ultralyd engang. De spurte om jeg var alenemor, og det fristet og svare ja.Var så trist. Trodde hele tiden han skulle komme. at han bare var forsinket, men nei.

Han rører ikke meg med en finger med mindre han vil ha seg. Jeg er redd da jeg har hatt blødning i svangerskapet og tideligere har mistet. Ikke så ivrig på sex kan en si, pluss at jeg er lei meg og sur for hans ufølsomhet og total mangel på interresse. Har flere ganger vudert alenemor tilstand, men etter å ha lest innleggene på alenemor forumet har jeg ikke lov til å klage engang. Har tross alt ikke blitt forlatt eller hevet på dør....ennå. Nei, kipt svangerskap dette. Har vudert å sette ut en annonse:

Ulykkelig, småfeit gravid dame som syns en del synd på seg selv vuderes vekk adoptert. Obs! ikke noen ungdom lenger.

Vel... trengte en liten utblåsning. Kjenner at hormonene er på tyttebær tur. Vet at kvinner og menn ikke snakker samme språk, så det ligger nok en misforståelse en plass. Det blir nok bedre etter barnet er i armene våres.

mannen min er det veldig opp og ned med. han kjenner på magen innimellom, men jeg merker at det er ikke like intressant nå som med første man. er med 2 mann jeg. men han ville gjerne være med på ultrlyd og er veldig intressert i å snakke om navn og sånne ting. det eneste jeg savner veldig er hjelp til diverse ting. hjelp til husarbeid og hjelp med dattera vår på 1år. han har blirr litt flinkere, bærer henne når vi er på butikken innimellom når vi ikke har med vogn el lignende. veit jo at han er sliten etter jobb da han jobber veldig lange dager, men er ganske slitsomt å være gravid og ta ansvar for en liten unge, i tillegg jobbet jeg også 100% for 2mnd siden. heldigvis, det må jeg bare si alså, er sjeleglad for at jeg bare jobber 1-2 dager i uken og 4 hver helg nå. hadde ikke orket mer.

er det flere som har det sånn? mann som jobber mye, jobber du mye med flere barn og husarbeid?

Annonse

Jeg har 5 barn i alderen 4-11 år, er alene og jobber 100%. Nå er jeg gravid med nr 6 - med min nye kjæreste. Vi bor 4 timers kjøring fra hverandre, så frem til han flytter hit møtes vi kun i helger og ferier. Slitsomt til tider, men det å ha 5 friske, herlige barn er en slik glede at det veier opp for alt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...