Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i planleggingsfasen....men jeg trenger litt inspirasjon...

Hvordan feirer/-t dere dagen?

Hvem ba dere?

Hva spiste dere?

Hvordan pyntet dere bord?

Invitasjoner?

og hva slags "innhold" haddde selskapet? (Taler/sanger/andre ting???)

Takk for at du deler med deg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nettopp ringt å bestilt dåp jeg :) han er bare 8 dager gammel.

Men jeg har invitert besteforeldre,oldeforeldre, tanter og onkler og søskenbarn av dåpsbarnet. + faddere.

Jeg har hatt på hvit papirduk, hatt to stk blomsterdekerasjner for å pynte borda med. Men da hadde jeg det hjemme og vi var 19 stk

hadde koldtbord

Denne gangen så er vi en del flere (annen far denne krabaten)

Nå leier vi lokale, bestiller blomter dekerasjon denne gangen også.

Siden vi leier, så var vi tenkt å dekke til og ordne til dagen før. Så ganske greit å leie ja (vist alle kan komme blir vi 29stk)

Skal ha koldtbord denne gangen også.

og selvsagt kaker litt senere da :)

Men nå er jeg usikker om jeg skal ha bordkort eller ikke siden vi er så mange.

Har ikke vært taler i mine to eldstes dåp.

Mamma har heklet dåpkjole da eldsta ble født. Med den følger med en bok der gjestene kan skrive noen ord til dåpsbarnet :) Den følger dåpskjolen på en måte.

Skrevet

Vi hadde 16stk,besteforeldre,oldeforeldre,søskenene til meg og mannen.

(fadderene var mine og mannen sine søsken)

Vi hadde det hjemme hos min mor og far fordi vi har så liten leiligh.

Bordkort var hvit vinsglass fra IKEA som vi skrev navnet til hver enkelt på den ene siden å på den andre siden me mindre skrift skrev vi "sofie`s dåp 10.08.08". Så bandt vi en liten smal rosa sløyfe på glasset.

Det ble kjempe fint.

Vi hadde cerise farge i Garbera blomst i små vaser.

Dette ble stilig. (Lik farge som sløyfene på glassene)

Så hadde vi kopiert ut på fotoark bilder av snuppå fra hu var ganske nyfødt å noen fra rett før dåpen(3mnd) som sto på bordene i sånn en bildeholder.. Hadde 3 av disse på langbordet å to bilder i hver holder.(slik at de som satt på den ene siden såg det ene bildet å de som satt i motsatt ende såg det andre bilde) Så snudde vi de litt så alle fikk se alle bildene.. Dette var en fin dekorasjon der snuppå blir i fokus:)

Vi hadde smørbrød som var "middagen",og kaker som mødrene våre hadde laget.

Lykke til:)

Vi hadde litt sang å musikk før kakene,mor spiller gitar,far spiller trekkspill å hadde allsang. Det satte preg på de aller eldste å satte pris på det! Flere som sa det var den beste dåpen de har vært i..

Svigermor strikket dåpskjolen til min mann for 28års siden,å de 2 andre brødrene har også brukt den,så vår jente er den første jenta som har brukt den:)

Vi tok vogn bagen inn mellom setene i kirka,der sov hun ganske så godt nesten gjennom hele gudstjenesten. Deilig å sleppe å holde på henne såå lenge. Det var 7dåpsbarn når vi hadde dåp..

Skrevet

Vi hadde besteforeldre, faddere, oldemor og noen tanter og onkler. Vi hadde dekket langbord. Servietter med roser og sommerfugler. Laget sommerfugl bordkort. Kjøpte 60 hvite og babyrosa roser på Plantasjen 44,50 for 10 stk. Vi spiste stroganof gryterett, ris og salat. Gryteretten var laget på forhånd. Kjøpte boil in bag ris (enkelt og brenner seg ikke i bunnen av kjelen) Mamma hadde kjøpt kake med bilde av dåpsbarnet på. Bakte en kake selv og fikk tante og mamma til å bake hver sin.

Gjorde ting enkelt, men det ble veldig pent og en høytidelig dag;-)

Skrevet

Hei

hadde dåp den 10.08.08 og her var slik me gjorde det....

Leigde ungdomshuset her i bygda som eg har gjort med dei 2 andre og...dekka dagen før

hadde langbord,kvite dukar...så hadde eg ei limegrønn "remse" over bordet-...så hadde eg kjøpt limegrønne lysestaker...

lagde enkle turkise bordkort...

Dei inviterte var foreldre,besteforeldre,oldeforeldre,tanter,onkler,søskenbarn og faddrer...me var 25 til sammen..

Hadde 3 venniner som serverte og ordna på kjøkkenet så me slapp det sjølv...

Etter middagen reiste me heim og hadde kaffi og kaker der...Hadde 9 kaker...fått noken på jobb til å lage,eg laga,svigermor laga og bestillte 1...

I kyrkja hadde eg berre med vogna som sto i midtgangen...gjekk veldig greitt....

Dagen etterpå hadde eg etterpå selskap med nokre kollegaer frå jobb

Hadde ein super dag....

Skrevet

Jeg er også i planleggingsfasen for dåp for jenta mi.

Vi har foreløpig bestilt lokale, og catering (tapas).'

Kommer også til å bestille en dåpskake, ellers så baker babyens mormor noen kaker.

Vi blir 24 stykker, det er oss, besteforeldre, oldeforeldre, tante og onkel, fettere og kusiner, samt faddere med familie.

Trenger også inspirasjon på borddekorasjoner og den slags, så håper og på gode tips her :)

Bestiller nok bordkort og invitasjoner på nett, hvis jeg ikke kommer opp med noe kreativt selv :)

Skrevet

hei, vi hadde barnedåp hjemme forrige søndag. vi hadde koldtbord som vi lagde selv(m. kylling,steik, skinke, roastbiff,fylte egg og røkt ørret+ alt tilbehør) vi inv. bare familie til barnet, dvs, onkler og tanter, beste/oldeforeldre og kusiner/fettere. ble 25 stk. ryddet hele stuen, presset sofa,bord og stoler innpå barnerommet( er ikkje så mye møbler der ennå=) og lagde langbord i stuen. dekket med hvite duker og hvite fat med sølvbestikk og glass med stett, hadde rosa servietter og lys, glassstaker med lysegrønne perlemansjetter på. som bordpynt lagde eg små rosa ildtoppblomster med rosa hamp i en liten firkantet glasspotte plassert midt på bordet, også hadde eg noen små rosa telysholdere plassert i mellom. ble veldig fint. vi ryddet bare av koldtbordet når folk gikk for å røyke og satte fram kaffe og kaker( +fat og kopper på koldtbordet så folk forsynte seg selv.) vi fikk låne bord og stoler fra en skole også spurte vi familien om de kunne bake kaker , vi bakte en kake selv. bestilte en marsipanblokk og oldemor lagde kransekaka.vi hadde ikkje bordkort, de finner like fint plassene selv=)

Skrevet

såg du lurte på inv. og. de lagde eg på dataen hjemme, med rosa bord rundt hele ( A5) bilde av vesla øverst. eg ønsket de hjertlig velkommen til barnedåp og info. om når det begynte i kirka, hvilken kirke og hvor vi skulle spise. også svarfristen. ble veldig fint ig personlig når du hadde bilde av barnet (vannmerke) i svart/hvitt på toppen=) skrev dette så ut på fotopapir=)

Skrevet

Du Slæsh84 som skrev litt på noen IKEA-glass; var det glass-glass du kjøpte? Ikke plastikk? Hva brukte du til å skrive på dem med? Holder skriften fast då?

Skrevet

Saltlakris;

Surfet litt på ulike fotolab-ers hjemmesider i går, og det er jammen mye fint man kan bestille av slikt - med bilde av hovedpersonen.

Jeg er egentlig en slik klipp-og-lim- dame, men ser min begrensning med tanke på tid....

Si ifra hvis du kommer på noe genialt!

Skrevet

Solstrålen min:

Jepp,ekte glass,ler...

Det er en spesiell penn kjøpt på KREATIV jeg brukte.

Da kan en ha det i oppvaskm. også..

Vi skrev det på,så tok vi glassene inn i stekovnen på 90grader så skal skriften så å si holde:)

Har funket til nå siden mai med de kaffe koppene...:) Har ikke testet glassene enda..

Søstra mi døpte si datter i mai,å hun hadde disse hvite kaffekoppene til 5kr på IKEA ,så det var der jeg fikk inspirasjonen fra...

Lånte bare hennes penn,siden en ikke bruker den opp så fort...'

(vår datter ble døpt nå i August.. )

Skrevet

Vi skal ha barnedåp 28 september. Blir 50 stk.

Skrevet

Vi hadde dåp i kirka, og middag på et nærliggende vertshus

Besteforeldre, tanter/onkler og faddere var bedt

Vi spiste helstekt lammelår med grønnsaker og hvitløkspoteter

Pyntet med hvit duk, blå blomster, blå bamselys og blå småsteiner (sånn pyntesteiner). Hadde skrevet gode, gamle barnedikt på blå lapper og lagt rundt på bordet. Hadde bilde av lillegutt på gavebordet, samt et bilde limt på papp- sånn at alle fikk skrevet navnet sitt rundt. Hadde lagt ut små lapper der alle gjestene fikk skrive hva de ønsket for lillegutt for framtiden- skal lese opp i konfirmasjonen.

Som invitasjon hadde vi fotobilde av lillegutt, med selvskrevet tekst bak. Som bordkort hadde lest knytt et utklipt bilde fra serviett på papp. Vi hadde ingen sanger/taler osv, siden det ikke er så naturlig i vår familie- men dåpsbarnet underholdt oss med sin skravling under stort sett hele middagen;)

Hadde hjemmebakte kaker etterpå.

Skrevet

Vi hadde i den lokale kirken og holdt selskapet hjemme.

Dekket med hvit damask og fikk låne alt av dekketøy fra et lokalt hotel (gejnnom stesvigerfar som jobber der). Hadde hvite roser og liljer på bordene pluss hvite potteplanter og noen lavendler rundt omkring. Sølv lysestaker og hvite servietter med blå detaljer. Sangruller med blått silkebånd rundt.

På koldtbordet hadde vi pappaens dåpssko i tillegg til hvite kubbelys.

Vi serverte spekemat. En stor spekeskinke og et fenalår, et par morrsnabber og en viltpølse pluss chorizo og peperoni. Eggerøre, potetsalat. Hjemmebakt Foccacia, en med soltørka tomat og en med oliven, hjemmebakt grovbrød og lomper. Tre typer laks, oster og oliven, aioli og rømme. Vi kalte det norsk tapas.

Stort kakebord med fem hjemmelagde og to kjøpte kaker. (Jeg bakte fire selv og svigermor en.)

Vi hadde 35 til bords. Alle våre søsken med barn og stebarn. våre foreldre og alle våre besteforeldre var invitert (bare en klarte å komme), pluss min onkel og tante og fetter og kusine og to kamerater med følge.

Invitasjonene lagde jeg selv av kartong som jeg limte et bilde på og skrev med litt ekstra kul skrift. Bordkortene lagde jeg også av kartong som jeg skrev navn på med maling og pensel.

Vi serverte maten inne og hadde tre store bord og sanger i tilfelle det ble stillstand i samtalen. Det ble det ikke. Kakene serverte vi med løs snipp og folk kunne gå ut i hagen og kose seg hvis de ville. Da hadde folk blitt bedre kjent og alle snakket med alle, så det ut som. (TIl kakene hadde vi papp siden vi skulle ut. Det ble jo mindre oppvask av det også. )

Skrevet

Vi hadde dåp på søndag faktisk.

Hadde det hjemme på verandaen, vi var 20 stk. Hadde invitert tanter onkler besteforeldre olderforeldre, faddere

Vi valgte å ikke ha navnkort eller hva det heter hehe, så folk kunne sette seg der de selv ville.

Vi hadde koldtbord som vi lagde selv, og fikk noen av gjestene til å lage kaker. Bestilte bløtkake og hadde bilde av lille gullet vår på den.

Dekorasjon så hadde vi ja langbord, hvit duk. Midt på bordet hadde jeg en hvit vase med rosa roser. Også hadde jeg 4 små 4-kantet glass skåler med rosa dekorsand med ett hvitt rose hode i hver.

Invitasjonene gjorde vi billig, kjøpte ferdige fra bokhandel, fylte på inn sted dato osv,

Takkekort skal jeg ordne på nettet nå.

Lykke til ;-)

Skrevet

vi var i kirken og hadde selskapet i et lokale i byen. Vi ba barnets familie, dvs besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Broren til samboeren min og ei venninde var faddere.

Til middag hadde vi ørret, potet, salat og fløtepasta. Kaker bidro egentlig alle med - mamma bakte, svigermor bakte og min bror bakte:)

Innvitasjoner kjøpte jeg i butikken:) Enkelt og greit. skulle egentlig klippe og lime selv, men hadde ikke tid.

På bordet hadde vi hvit duk og hvite tallerkener + bestikk osv. Kjøpte slike tynne glassvaser på ikea og hadde rosa blomster i. Hadde også tynne lange lysestaker av glass med rosa lys og masse små telysholdere av glass (ikea). Strødde glassperler over bordene. Det som gjorde hele bordet vårt, var serviettene vi bestilte fra kortbutikken.no - rosa med fottrykk og tekst. Nydelige:)

Ellers hadde vi laget et lite album med bilder av Oda, siden vi bor i en annen by enn familien vår - de ble på en måte oppdatert på det som har skjedd i livet hennes:)

Taler av pappan og oldefaren, ellers var det bare løsprat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...