Gå til innhold

korleis få i ho graut (igjen)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 7 mnd hadde fine rutiner på mat, graut morning og kveld og fruktmos til lunsj og vi prøvde på middag (noke som ikkje gjekk kvar gong).. men NO skl ho ikkje ete noke graut, fruktmos eller noke som helst, bere mme!! korleis få ho til å ville ha graut igjen? ha prøvd å la ho vere so svolten at ho bere må ete, men då skrike ho til ho får mme! ha og prøvd at ho får litt mme, so graut, men nei. litt oppgitt kan du sei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er ikek helt lik din, men kanskje du kan prøve likevel. Jeg fullammet jenta mi til hun var 6 måneder og da jeg skulle begynen med grøt, nektet hun fullstendig - ikke snakk om hun ville åpne munnen sin en gang. Jeg fikk da råd om å lage en kjempe tynn grøt til å begynen med - blannet bitte litt grøtpulver med morsmelk og da ble den helt flytende. I løpet av to uker økte jeg mengden grøtpulver langsomt men sikkert tilv i var oppe i normalt forhold. Poenget var at hun langsomt skulle venne seg til både smak og konsistens. Maisgrøt var et hit da den er veldig mild i smaken. Brukte ikke fruktmos i før etter et par uker.

Skrevet

takk! d skal eg prøve:) blanda du i flaske?

Skrevet

Hvor lenge har hun hatt det sånn ?

Jenta mi ville bare ha mm når hun fikk tann, kanskje det er det ?

Skrevet

akuratt sånn er emilie også... gikk kjempe fint å gi grøt både morgen og kveld.. plutselig skulle hun ikje ha verken grøt eller fruktmos.. så nå får hun bare mme med litt grøtpulver i slik at det blir mer mettende... har faktisk hatt tanken om at det er tenner på gang, siden hun plutselig ikje vil ha grøt... og hun tuller litt under måltidet med mme også....

så hun har ikje fått grøt siden torsdag... så her går det bare i mme for tiden... for drøye det litt før vi prøver med grøt igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...