Gå til innhold

Emmaljunga..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns Emmaljunga vognene er kjempe fine.,. har sett spesielt på mondial duo combi og edge duo combi vognene.. noen som har noen erfaringer med disse vognene? negativt eller positivt??

og noen som vet hvilke butikker som har de utstillt i Bergen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de er nydelige, jeg har helt falt for den white leathercoat da men vet ikke om de blir fort skitten og sånt, tror ikke de har fått den i butikken heller ennå. På Reflex på Nordås er de utstilt ja:) Har ihvertfall bestemt meg at det er den type vogn jeg skal ha så får jeg se ann fargen.

Noen som har sett den hvite i virkeligheten?

Skrevet

Ikek sett den hvite, men har kjøpt kremfarget mondial. Begynner å bruke den neste uke. Man kan jo lett tørke av den m en fuktig klut..

Skrevet

tror det er den kremfargede som står utstilt på nordås,men den er jo nesten helt lik,bare en nyanse mørkere enn den helt hvite! Nydelig vogn ja :)

Skrevet

Ikke for å ødelegge deres valg, men har dere kjent hvor tung disse vognene er å kjøre???? De veier 20 kilo, så kommer utstyret og ikke minst barnet oppi i tillegg.... Jeg trodde også jeg hadde falt på denne vognen, men etter å ha kjent på hvor tungt 20 kilo sukker er...ja da ombestemte jeg meg fort!! ;) Nå skal jo man ikke løfte vognen da, men selvfølgelig trille den....men bare en sånn tanke til dere som drømmer om edge duo...

Skrevet

Ja vogna er tung den.. Og tar stor plass i baggasjerommet.. Men jeg er allikevel superfornøyd med min Edge - synes den er lett å trille, blir kun litt tungt i oppoverbakke og det tar jeg bare som trening!! Mange sier sportsvogndelen er enda tyngre men den har jeg ikke prøvd enda så jeg kan ikke uttale meg - men er man innstilt på at ja, den er tung - sånn er det bare.. Er fornøyd med kvaliteten og alle "finessene", eneste jeg er misfornøyd med er den kurven under vogna i stoff.. Hadde foretrukket kurv i stål, fordi kurven henger sånn med en gang man får litt vekt i den.. På den annen side beskytter stoffet mot at det i kurven blir skittent eller vått...

Skrevet

Den er jo ikke såå tung. Skal jo som du sier trilles og ikke løftes!

Og Mondial er jo den desidert fineste vogna så da syns jeg ikke vekta har så mye å si. Heller at den er litt tung enn å kjøpe en liten pinglevogn! (som bugaboo og stokke f eks.. ) Styggere vogner skal du lete lenge etter..

Skrevet

Kan noen lett fortelle meg forskjellen på Edge og Mondial? Jeg har jo sett bilder av dem, men liksom ikke satt meg helt inn i str og denslags....

Skrevet

jeg har sett den hvite den er nyyyyyydelig men har selv bestilt crem farget fordi jeg skal ha høst/vinter baby og de i butikken sa da at hvit ikke er spesielt praktisk....men den hvite var flott azz

Skrevet

Edgen har vendbart understell og tykkere dekk (og veier derfor mer enn Mondialen), og har teleskophåndtak. Mondialen har justerbar fjæring og regulerbart håndtak. Det er også forskjell på type brems.

Edgen veier 19,3 kg som sportsvogn og 18,5 kg som bagvogn. Mondialen veier 17 kg som sportsvogn og 16,2 kg som bagvogn.

Bagmålene er de samme: L79xB33xH20 (bag) og L90xB32xH19 (sportsdel). Edgen er bredere, 67 cm, mot Mondialen som er 59 cm. Sammenslått er Edgen L96xB67xH52 mot Mondialen som er L91xB59xH51. I tillegg er det forskjell på størrelsen på varekurven.

Skrevet

Til opplysning: Man kan velge hvilket understell man ønsker, med stålkurv eller stoffkurv :-)

Skrevet

Den letteste og den som faktisk har størst bag er smart duo kombien...

Skrevet

Det er forskjell på bagen, kanskje ikke i målene med på utseende hvertfall og noen av finessene. På både edge og mondial kan du velge type understell, det vil si at du kan få mondial også med vendbart understell og tykkere dekk (sportsunderstell) eller edgen med lettere classic understell (2 typer). Det er en vanlig misforståelse at man ikke kan få vendbart styre til mondial.

Skrevet

...jeg har ikke satt meg så veldig godt inn i det siden de vognene ikke er aktuelle, men siterte bare brosjyren til Emmaljunga.

Skrevet

Jeg ahr i hvert fall tenkt å trille, og ikek løfte vogna mer enn jeg må. Bor sånn at det ikke er ofte jeg kommer til å ha den i bilen heller. Skal kose meg med å gå masse tur med en stor og lun vogn i vinter:)

Skrevet

Det er kun desigen som er forskjellig på mondial og edge.

På mondial henger bæreremmene utenpå mens på edge er de inni lommene på siden.

På edge er det en bitteliten solskjerm.

Skrevet

I butikken anbefalte de meg også å tenke nøye gjennom vognvalg pga tyngden! De mente ikke da at jeg ikke skulle klare det med feks duo edgen, men pga erfaringen begge i butikken hadde med tanke på masse løft i tiden etter fødsel...

De hadde også fått tilbakemelding fra kunder som hadde kjøpt denne vognen om at de ikke hadde kjøpt en så tung vogn igjen pga dette.

De nevnte da alle løft utenom å trille tung vogn...eks. baby opp og ned i vogn, amming, bære på armen, bysse barnet i armene, stell, opp og ned i seng....osv!

Jeg må jo si meg enig i det! Ryggen er da veeeeldig utsatt! Så skal du gjerne inn og ut av bil av og til også, og opp en trapp eller en lang bakke...med handleposer under vogna.... jaja... alle velger selv, men jeg tok meg en ordentlig tenkerunde på hva som var viktig for meg, og falt da på en lettere vogn for blant annet å skåne meg selv og rygg/bekken!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Emmaljunga har jo flere lette vogner også da.

Citycross veier elleve kilo.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man kan være misfornøyd med denne vogna pga tyngden. Ja, den veier nesten 20 kilo men det merkes ikke når man triller syns nå jeg. Jeg er kjempefornøyd med dou edge, og gutten min sover som en stein når vi er på tur:) I vinter hadde jeg ingen problemer med å komme meg fram siden vogna er såpass stødig og lett å trille ( mine "trillevenner" slet der det var kanter og dårlig måking). Jeg har "prøvekjørt" andre vogner, som simo kombi, basson etc. og jeg er mest fornøyd med komforten til duo edgen. Det eneste jeg er misfornøyd med er kurven som er i stoff og henger langt ned når man har noe av tyngde i den. Men man kan jo velge det understellet som ikke har denne kurven. Anbefaler denne vognen på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...