Gå til innhold

noen som har erfaring?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg visst gravid igjen, og helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor man skal gå så mye til kontroll hvis man er i fin form under en graviditet.

Jeg er ikke syk, bare gravid!!

Dette er mitt 3 svangerskap, de to første gikk knirke fritt, og nå lurer jeg på om det er noen som har vært "lite" hos lege/jordmor. Isåfall hvor lite??

Er hjemmeværende med 2barn (3år og 11mnd) og ser ikke spesielt frem til å ha dem med på kontroll heller liksom.

Fortsetter under...

Jeg har gått til alle mine kontroller med mine 4 og du går jo mest for barnets skyld så tenk litt på det,mine 2 første gikk knirkefritt men min 3 og 4 graviditet gikk ikke knirkefritt så ta imot de kontrollene du får det er viktig og få sjekket symfysemål for og se om barnet vokser som det skal og ta urinprøve for å utelukke eggehvite og sukker i urinen

Blodtrykket er også greit å få sjekket.

Jeg er Rhesus negativ så blir ekstra fulgt opp og så har jeg muskelknuter på livmoren så du har aldri noen garanti selv om de 2 første gikk knirkefritt.

Vet ikke helt hva du mener med lite da:) Jeg er 41 og gravid med nr 5. Er 18 uker og har vært til en legekontroll uke 10. Skal på ordinær ul uke 19 og første jordmortime uke 21. Etter det vet jeg ikke helt hvor ofte det er,jeg, men skal ihvertfall bare gå til jordmor. Tror ikke det var så ofte sist(2 år siden)? Husker ikke helt..Du bestemmer jo selv i samråd med jordmor hva som er lurt:) Slik gjør nå ihvertfall jeg det og har god erfaring med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...