Gjest Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 kan ikke legge babyen ned uten at han begynner å mase etter mer mat,selv om jeg nettopp har ammet!!får ikke gjort noe om dagen...noen som vet hva jeg kan gjøre?blir det etter hvert bedre,at det bare er sånn i starten eller?
*surrehue* Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Joda det går over...Det er bare så kjedelig når det står på. Babyen regulerer selv hvor mye melk som trengs, så det er bare å amme og amme. Men er du sikker på at han suger hele tiden?? At ikke puppen bare er en smokk for ham noe av tiden? Kanskje du skal prøve smokk etter å ha ammet en pupp tom.
anette&tutta mari :) Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 jeg innførte smokk i uke 2 og det hjalp masse! nå syns hun ikke smokken er så spennende heller. hun hadde et enormt sugebehov de første ukene, nå har det gitt seg. maser han hele tiden, selv når du bærer han?
Jippi-77 Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Dette kjenner jeg helt igjen. Jenta mi er fie uker og det har blit litt bedre, men fortsatt ammer vi tett... I starten var det som du beskriver, konstant amming hele dagen. Hun sov ikke i det hele tatt på dagtid. Sov sikkert ved puppen, men jeg satt altså med henne på fanget så å si hele dagen. Det blir veldig intenst. Nå den siste uka har vi hatt en lengre pause på formiddagen hvor hun sover - gjerne i vognbaggen. Når hun våkner etter denne hvilen, ammer vi lenge - ofte mer eller mindre konstant resten av dagen.Hvis vi triller en tur sovner hun imidlertid igjen, så da blir det en ammepause til. Helsesøster har sagt at det vil regulere seg etter hvert, slik at hun vil sove mer og vil puppe noe mindre. Jeg synes jeg ser antydninger nå til at det stemmer. Det er jo koselig å amme, men man trenger å få gjort litt annet også - så det er godt at det begynner å regulere seg litt. Håper det blir mer i system for deg også - det blir det nok!
Gjest Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 han suger i starten,og sovner etter en stund...tar bare sutt av og til.har nok blitt vant til å holdes,vil ikke sove alene i kurven sin...gleder meg til det blir mer rutine!
Makko med to små gutter Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 Med engang han slutter å suge må du "vekke ham" igjen. For meg funker det fint å bare røre på puppen (men pass på du kan bli sår av dette). Dette gjør iallefall at inntaket blir bedre. -Selve amminga tar ikke så mye lenger tid etter at jeg begynte med det (han er bare 2uker) men han er roligere imellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå