bomsa Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Heisann...jeg lurer på koffein nivået i frukt te? Jeg vet det er koffein i "vanlig" te, men det står ikke noe på pakkene om det. Jeg er forferdelig glad i te, men er veldig forsiktig med koffein. (hysterisk er vel ordet) Derfor lurte jeg på om jeg kunne drikke frukt te, eller er det koffein i slik te og? Syntes det var merkelig at det ikke fantes noen eksakt innholdsfrotegnelse på te pakkene når det er så strengt med andre mat/drikke varer.....
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Æ sporte på teforretninga dær æ handla mæ fruktte i lausvekt å dærme har æ masse te helt uten koffein ;-) dærme kan man pempe så mye man vil :-P Men når d gjelde sånn teposa fra dagligvaren e d ikke godt å si, har mye å gjøre me ka teen e blanda me kor mye koffein d e i dn. Du kan kanskje sende mail te produsenten? :-) men et par koppa daglig skade jo ikke uansett :-)
bomsa Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Tusen takk førr svar..:-) Trur eg går og kjøpe lausvækt...då e eg iallefall sekker...:-)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Kos dæ :-) Æ har fådd dilla på kiwi/jordbærteen å te me caramel smak :-D nammenam!!
minimee->Trym Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Også økologisk te inneholder ikke koffein, det står det også på pakkene ;-)
Aprilmamma Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 De fleste te-typer inneholder en liten mengde koffein. Men det er mindre mengde enn i kaffe. Fant dette på teinfo.dk: Koffeinindhold i forskellige drikke Te* : 40 mg pr. kop (240 ml) Kaffe : 80 mg pr. kop (240 ml) Cola : 24 mg pr. glas (240 ml) Kakaomælk : 5 mg pr. glas (240 ml) * Koffeinindholdet i te afhænger af trækketiden: Jo kortere trækketid, des lavere koffeinindhold.
... <3 ... Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Trodde grønn te var uten jeg... Noen som vet?
Promp Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 All te, også grønn te inneholder koffein, eller tein som det heter på te-språket. Men rooibush te er helt uten, så det kan man bøtte innpå av så mye man vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå