Gå til innhold

Er det mulig altså *frustert* + spørsmål om AMOXICILLIN

Anbefalte innlegg

Jeg er sjeldent noe særlig syk, kanskje litt godt forkjølet og en og annen omgangsyke hvert andre år eller noe sånt når ungene får det,og nå begynte jeg i ny jobb i august.

Søndagen etter jeg begynte ble jeg drålig med vond hals og feber. Gikk til legen på mandagen og fikk konstantert kraftg halsbetennelse med masse bussbyller i halsen, fikk sykemelding i 3 dager og antibiotika. Ble fort bedre når jeg hvilte hjemme, litt verre igjen de to dagene på jobb, men ikke direkte dårlig. Bare merket at det var "noe" i halsen som fortsatt plaget og var slapp. Tok siste tablett av antibiotikaen på søndag og etter råd her inne ringte jeg mandag morgen til legen og forklarte at jeg ikke trodde halsbetennelsen helt hadde gitt seg og om jeg kunne få en time time samme dag og evt ny kur. Men nei, siden jeg ikke hadde feber og ikke vondt i halsen så var ikke det vits i, det tok litt tid å føle seg i toppform fikk jeg vite. Jaja, ikke noe å gjøre med det, og jeg følte meg faktisk bedre i går.

Så våknet jeg litt over 5 i dag tidlig av at jeg frøs så jeg ristet til tross for at dynen var godt pakket rundt meg og med skikkelig sår hals. Fikk mannen til å varme meg litt uten at det hjalp. Målte tempen og joda, 38,5 i feber :-( Ble i tillegg så dårlig av frysebyene at jeg kastet opp. Supert. Så jeg fikk jo ikke i meg noe paracet eller noe heller fordi jeg var så kvalm. Fikk kommet meg avgårde likevel på jobb på team-møte og etter å ha hakket tenner gjennom halve møte ble jeg vel nærmest beordret bort til legen og så hjem i seng. Fikk fort legetime heldigvis, og joda, fortsatt en hissig halsbetennelse med pussbyller i halsen, superhovne kjertler og antydning til begynnende ørebetennelse. Så da fikk jeg ny antibiotikakur da, ble sykemeldt ut uken, altså nye 3 dager.

Arg, er så _sint_ på legen nå!!! Hadde hun bare hørt på meg på mandagen ville jeg kanskje sluppet dette med ny runde med feber og smerter og ikke minst sykemelding. For det er jo bare jæ*** kjekt å være nyansatt og allerede være sykemeldt for andre gang. Fader og da!

Phu, måtte bare få det ut! Nå skal jeg straks krype til køys, men først må jeg bare spørre om noe siden jeg glemte å spørre legen og jeg ikke kommer igjennom på telefonen.

På den forrige antibiotikakuren skulle ejg ta tablettene minst 1/2 time før elelr 2 timer etter ett måltid. Gjelder dette for Amoxicillin også? Noen som vet? Har ikke pakningsvedlegg da det ikke er apotek her jeg bor, så jeg fikk bare noen tabletter av legen nå og får resten i posten i morgen.

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...