Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Mini (akkurat fylt 1 år) her i huset har akkurat begynt i barnehagen, andre uka nå. Og gjett hvem som er utslitt etter en lang dag. Er jo så trøtt at hun gjerne ville lagt seg for natten kl 1730. Blir de vant til de lange dagene etterhvert, og litt mindre slitne? Det er ikke mye vi foreldrene får kosa oss sammen med henne når hun er så trøtt og sliten hver ettermiddag.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 det der hørtes kjent ut ja:) vår på 16 mnd er også helt ferdig når hun kommer hjem fra barnehagen. Skal bare i henge i bena mine og ville helst lagt seg 17.30. Det hender faktisk hun sovner rundt kl 1800 også... Når de er ett år er de så små og blir veldig fort slitne. Er det et alternativ å la henne sove lenger i barnehagen? det prøver vi men hjelper ikke når hun våkner av seg seg selv etter en time.. De blir vel vandt til det etterhvert. vi får håpe:) Er ikke mye kos når de er trøtte og slitne.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 HI her.. Hun sover nå mellom 12 og 14, noen ganger litt kortere. Så der syns jeg hun er flink. Har vurdert om hun kanskje skal sove bare 1-1,5t og heller ta en ekstra lur like før jeg henter henne kl 16-1615. Kan det være lurt?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jeg tror ikke jeg ville valgt den løsningen... Nå sover hun jo en god og lang dupp i barnehagen, og det trenger hun nok. Er dere mye ute med henne etter barnehagetid? Det har ofte vært løsningen for oss. I perioder har poden her i huset vært veldig trøtt etter barnehagen, og vi har måttet jobbe for å holde ham våken. Ikke få ganger vi har måttet lufte ham i døra midt i middagen. Ofte har det hjulpet oss å være ute med ham. Lettere å holde seg våken i frisk luft. Vi har gått på turer eller bare dratt på en lekeplass eller noe sånt. Både middag og kveldsmat går jo an å spise ute også, hvis det er sånn nogenlunde vær. Dessuten gir sånne utedager ofte gode opplevelser for hele familen! Barna får være i sitt element (feks. lekeplass, skogen el.l.) - og ikke minst: de får ha foreldrenes oppmerksomhet for seg selv, uten konk. fra husarbeid osv. Et annet alternativ er jo en kort tur ut etter middag - det kan kanskje være nok til at jenta holder seg våken til kvelden. Men når får hun legge seg da? Ikke så uvanlig om hun sover fra rundt sju, vil jeg tro. Bonusen er at du får "utebarn" - unger som synes det er toppers å dra ut og være aktive i steden for å lande i sofaen, foran pc-en el.l.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 HI igjen.. Det høres veldig lurt ut det du skriver, være mye ute etter barnehagen. Hun elsker å være ute, alt skal utforskes Det eneste 'problemet' da blir vel at når vi går inn igjen så protesterer hun høylydt, og jeg regner med at kveldsmat og legging blir lite hyggelig. Men det går seg vel til etterhvert. Før barnehagen begynte har vi lagt henne kl 20, siden det ikke var behov for å stå opp tidlig på morgenen. Nå ser jeg jo at hun trenger å legge seg før, gjerne sove fra 19 til 7.
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 mi begynte i bhg når ho var 9 mnd. pga jeg begynte på skole. ho sov ca 2 timer i bhg og 2 timer etter å ha kommet hjem fra bhg og spist middag. sto opp igjenn rundt halv 6 om kvelden og la seg rundt 7 igjenn. sånn holdt vi på i et halvt år faktisk.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Min har ikke begynt i bhg enda, vil helst ikke at han skal være utslitt etter dagen når han kommer hjem. Derfor lurer jeg på hvor lange dager deres barn har i bhg? Skal forsøke å jobbe redusert så jeg får litt tid med han før han legger seg på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 HI Min er i barnehagen fra 8-16. Jeg jobber heldigvis kun 5 min fra barnehagen, så jeg slipper lang reisevei etter levering og før henting. Skulle gjerne jobbet redusert, slik at dagene hennes ikke ble så lange. Men så var det denne økonomien da, ikke alt den tillater.
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 jeg er ikke i jobb el går på skole, så jeg leverer mi fra halv 9-10 å henter igjen i 3 tiden. venter baby nr 2 i november
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 29. august 2008 #10 Skrevet 29. august 2008 Her er det omvendt. Etter at Adrian begynte i barnehagen sist mandag, er han sååå gira og oppstemt på ettermiddagene. Han sover to ganger i barnehagen, sånn rundt 0930-1030 og ca 1330-1430. Og så legger han seg mellom 1900-1930.
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 29. august 2008 #11 Skrevet 29. august 2008 Han er forresten i barnehagen fra ca 0715-1515
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå