anette&tutta mari :) Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Hei. Jeg bruker BumGenius på min 5 uker gamle datter, men synes de lekker noe voldsomt! Annenhver dag ca er det tiss igjennom, enten oppover ryggen eller for det meste lekker det rundt beina. Flere ganger om dagen. Gjør jeg noe galt? Strammer jeg ikke godt nok? Hun er jo ganske liten da... Med brettebleier og pul-trekk skjer dette nesten aldri. Har også FuzziBuns - de er jo enda strørre (har str. S) - og de lekker på samme måte. Bruker innlegg så det holder! Særlig når jeg ammer og hun ligger på siden så renner tisset nesten rett ut. Tyder vel på litt for store bleier? Jeg strammer de helt inn men de er kanskje for store til henne nå?
Solskinnsjenta Skrevet 29. august 2008 #2 Skrevet 29. august 2008 Det høres ut som for store bleier, ja Nå vet jeg ikke hvor lenge du har hatt disse bleiene, men de trenger noen vask før de absorberer godt. I tillegg håper jeg du er nøye med at du IKKE bruker skyllemiddel i bleievasken. Skyllemiddelet legger seg utenpå stoff-fibrene og gjør dem lett vannavstøtende (ta to håndkler, det ene vasket med skyllemiddel og det andre ute, prøv å tørke opp vannsøl med dem begge to så ser du forskjellen). Hvis du har nok brettebleier ville jeg holdt meg til det en stund fremover- husk at du ikke trenger å skifte pul-trekket for hver gang De minste bleiene regnes fra ca 4 kg, men det er jo forskjell på unger, ofte bedre å se på omkrets rundt lårene. Lykke til!
emlyn Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Høres ut som de er for store, ja. Jeg bretta en BG ned til det minste i dag, bare for moro skyld (ville se hvor små de ble), og jeg måtte nå humre litt. Den hadde vært alt for stor for mine helt til de ble i alle fall 2 måneder, tenker jeg. Nå var de temmelig små da (2 og 3,1 kg ved fødsel), men allikevel. De vokser fort disse små, legg dem til sides en måneds tid du Etter det er de supre! Og ja husk på å ikke bruk skyllemiddel ja!
anette&tutta mari :) Skrevet 29. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2008 takk for svar begge to. jeg bruker ikke skyllemiddel nei, jeg vasker med vaskenøtter:) og de har blitt vasket masse. men da er det nok som jeg tenkte, at de var for store. tulla har akkurat runda 4kg nå og er ganske smal i beina egentlig. så i går henta jeg pakke fra bleieboden med 12stk kinesiske prefolds og 2stk bambus prefolds. og pul-trekk har jeg masse av. og de er supre nå! ingen lekkasje. bruker kun BG om natta med masse innlegg og passer på å få de godt igjen. synes nemlig brettebleier blir for våte om natta hvis jeg ikke skifter en gang. men, takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå