Lillemann blir storebror! Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Noen flere som sliter med migrene?.. kossn takler dokker det når dokker har en liten en i hus?.. mannen måtte være hjemme her i to timer i morges slik at d verste skulle gi seg... må si at d e utroli slitsomt.. satte inn spiral for 2 uker siden, kan d være den som setter igang hormonene?..
lille_mille Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 det kan godt være det som setter i gang hormonene! Selv har jeg vært så heldig at jeg ikke har hatt det siden jeg ble gravid. Tar cerazette nå etter fødselen, men har heldigvis ikke fått det igjen. Du har ikke tabletter du kan ta? Legen min sa at jeg kan ta de og heller gi hu melk på flaske de neste 12 timene! Slitsomt med migrene!
lille sprelle Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Passer på å avspenne godt før jeg legger meg og ikke spenne meg selv om det er vondt. Prøver å se "forbi" synsforstyrrelsene (late som de ikke er der). Tar en paracet for å ta smertetoppen. Drikker masse. Får i meg 1/2 l. cola om dagen (drikker ikke kaffe). Spiser hver 3. time. Bruker solbriller. Med veldig vondt - ammer i senga selv midt på dagen.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jepp! Har heldigvis ikke hatt det så mye etter jeg ble gravid. Er alene så det er et helvete!! Setter det igang varer det ofte i 2-3 dager.. Må bare bite tenna sammen, og prøve åholde seg på beina! Tar Paralgin forte og Paracet (råd fra legen, iom at jeg ikke kan ta migrene tablettene når jeg ammer) så fort jeg kjenner det kommer..
Trulte76 Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 trur ikke spiralen påvirker migrenen. For det er ikke østrogen i spiralen, og det er det de med migrene reagerer på. Jeg tåler ikke p-piller pga det. Sist jeg ammet så fikk jeg resept på Migea for den kunne jeg bruke når jeg ammet. Nå er det 6 år siden da, så aner ikke om den finnes eller hva. Skal iallefall høre med legen om det er noe jeg kan bruke når jeg ammer. Medisien jeg har må jeg vente med å amme på 24timer. Og det er vel lenge. Hadde migrene senest i går, men heldigvis ikke så veldig kraftig. Tok paracet og drakk 2 kopper kaffe. Kaffe bruker av og til å hjelpe. Men nå drikker ikke jeg kaffe til vanlig da, så kanskje derfor det hjelper meg? Men jeg ble jo helt skjelven etterpå da siden jeg ikke er vant med å drikke det, men ble jo kvitt litt av den da.
betty74 Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg har vært mye plaget. Det er litt bedre nå, dvs lenger mellom de virkelig fæle anfallene. Mini er 10 mnd. Hva jeg gjør... Er jeg skikkelig syk, må noen være hjemme med datteren min. Det har noen ganger vært mannen min, andre ganger mamma. Er jeg såpass at jeg kan stå på to ben, tar jeg paracet og drikker kaffe - det hender det hjelper. Ellers bruker jeg vanligvis zomig, men da må jeg jo pumpe meg i 24 timer. Har nå fått resept på imigran hvor man kun må pumpe seg i 8 timer. Det er jo verdt å prøvde det. Lykke til! Vet hvordan du har det:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå