Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har skrevet til NAV uten å få svar... Nu håper jeg noen av dere kan hjelpe meg!

Lurer på et par ting ang. foreldrepenger.

Jeg går på 2. året i en bachelor dvs. jeg studerer på heltid. Vi prøver å få et barn - og jeg har vært gravid en gang, som dessverre endte med en spontan abort...Hvis jeg nå blir gravid igjen og får termin i f.eks. juni neste år, da vil jeg jo fortsatt stå som student - og få engangsstønad.

Jeg er dansk statsborger og får studiestipend fra Danmark - så jeg er ikke medregnet i reglene om fødselsstipend...

Mitt spørsmål er: hvis jeg tar permisjon fra studiet i et halvt år rett etter fødselen og deretter begynner å lese 100% igjen, kan pappa ta ut foreldrepenger med full lønn i 29 uker da?? Når jeg begynner å lese igjen etter et halvt års permisjon fra studiet...?? Går det greit at pappa "venter" et halvt år innen han bruker retten sin til foreldrepenger....?

Fortsetter under...

Mi erfaring med NAV er at det ikkje hjelper å skrive...

Du må ringe, eller aller helst møte opp personlig å kreve å få prate med noen... Har sent to mailer tidligere, fikk ALDRI svar... Men da eg møtte opp, og ved ei seinare anledning ringte, så vart det ordna opp i med en gang... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...