Gå til innhold

UL - krangling - HJELP

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg krangla litt i går om det å vite kjønnet på babyen på UL. Jeg vil ikke, mens han vil. ULen er i dag, så vi må bestemme oss. Jeg sa at hvis han får vite kjønnet og jeg ikke, så kommer han uansett til å kommentere det om jeg kjøper noe lyseblått eller rosa og si at det går jo ikke. Og får vi begge vite det så vil han uansett ikke kjøpe noe i farger. Alt skal være nøytralt.....

Hvordan kan han tenke sånn? Jeg står på mitt om at vi ikke skal vite og det endte som sagt i krangling i går....... Han sa og at han synes det er lettere å forholde seg til det hvis han vet om det er gutt eller jente...... HATER å krangle med han....

HJELP!!! Er jeg så urimelig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138547264-ul-krangling-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan jo få jordmor til å skrive det på en lapp og putte i en konvolutt, så "kjøper" dere dere litt ekstra tid til å vurdere dette. Jeg syns ikke du er urimelig, det er din kropp, og det er du som skal føde dette barnet. Jeg syns at litt av motivasjonen under fødsel er nettopp spenningen som ligger i dette. I det øyeblikket barnet er ute, så spiller det liksom ikke lenger noen rolle. Men heldigvis er mannen min og jeg enige om at dette ville vi ikke vite.

Han sier jo også at det ikke spiller noen rolle, han kommer til å elske babyen like mye uansett hva det blir........

Vi bør jo klare å stå sammen om dette. Er bare lei alt sammen i dag, og jeg har jo en magefølelse at det blir gutt uansett.......

Og i forhold til alle svangerskapstegnene og kinesisk kalender så blir det gutt..........

Vil bare dra dyna over hodet......

Stoler ikke på det, men stoler heller på magefølelsen min. Dette med ring over magen har jeg prøvd, og det ble ingenting.... ringen var helt stille!!

Printet en liste fra babyverden.no bare for moroskyld over ting som skal tilsi jente eller gutt, og alt heller mot gutt, men magefølelsen har vært der siden før jeg sjekket listen, så.........

Skjønner at du egentlig ikke vil vite det, for det ville ikke jeg heller, men sambo ville veldig gjerne nettopp fordi det da ble mer virkelig for han.

Det er jo jeg som styrer det meste i dette svangerskapet, og han er så søt og prøver og støtte og hjelpe meg som best han kan, så jeg ga meg og tenkte at når det er så lite han får være med på ellers så kunne han bestemme dette. UL viste at vi ventet en gutt, akkurat som magefølelsen sa så da fikk vi jo bekreftet dette. Merker på han at han fikk et helt annet forhold til graviditeten med en gang. Det ble liksom mye mer konkret for han. Er egentlig glad selv for at jeg nå vet hva det blir, og det har absolutt ikke tatt bort noe av spenninga for min del i alle fall:)

Annonse

Hm, fint å høre fra deg.

Vi har jo vært på en UL tidligere nettopp for å gjøre det mer virkelig for han, og for å se at hjertet slo etc så jeg kunne roe meg ned og vite at alt var bra.

1,5 timer igjen til ULen nå og jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre..... vil egentlig ikke gi slipp på dette. Håper litt at JM ikke kan se det...

Vær klar over at det også er en mulighet for at dere kan se det selv! :) Både mannen min og jeg så at vår mini var en gutt - før jordmor sa noe om det.

Hva dere enn bestemmer dere får håper jeg at dere ikke lar denne uenigheten overskygge det at dere faktisk skal få et lite barn sammen! :)

Jeg vil vite kjønnet på UL så sant vi kan se det. Jeg bryr meg ikke om det er gutt eller jente, og som ei nevnte tidligere her; det blir mer virkelig for mannen min med mer informasjon. Han har stilt opp, stått på hodet og sunget nasjonalsangen på tvers gjennom spying, trøtthet, null sexlyst og alt det andre som en graviditet medfører, så dette hadde han fått bestemme uansett hva jeg ville gitt =) Jeg bestemmer alt annet så det er litt rettferdighet i det liksom ;-)

For oss ville ikke den lille samarbeide på ULen i går, det var så vidt jordmor fikk sjekket at alt var bra!!! Måtte trykke på magen for å få h*n til å snu på seg!!!

Ble derfor ikke noe spørsmål om kjønnet, og jeg er godt fornøyd. Jeg har hatt et greit svangerskap så langt, så tror ikke mannen min har lidd så mye.....

Synes MissKitty's forslag her var bra. Har faktisk hørt om det tidligere. Dessuten så er jeg enig i det en annen her inne skriver at vi, damer, er mest delaktig og bestemmer som regel mest i forhold til dette, så kanskje det er hyggelig for han å få lov å bestemme dette.

Uansett, så fikk vi vite kjønn og alt ble veldig virkelig. Angrer ikke et sekund. Sambo er så stolt nå og merker at han har forandret seg masse. Snakker om han med navn til og med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...