Gå til innhold

Flere som har veldig aktive/urolige barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 8 mnd som er veldig aktiv, lærte tidlig å åle seg frem, reise seg osv. Han er i aktivitet stort sett hele tiden når han er våken. Sover og spiser normalt. Veldig blid, smiler sosialt og god blikkontakt. Ikke særlig glad i å gjøre rolige ting som å sitte på fanget, lese bok osv. Kan han vennes til dette? Liker ikke å bruke ordet "normalt" fordi barn er forskjellig, men er dette normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tulla mi liker eller ikke sitte rolig. ikke engang når hun er trøtt og sliter. skal helst herje rundt. og blir rimelig slitsomt i lengden, for jeg må da aktivisere henne... usj. hehe

Skrevet

Min er også slik, og har aldri tenkt over at dette skulle være spesielt. Det er helt normalt å være nysgjerrig på omverdenen når man er i denne alderen! Ville vært bekymret hvis det var andre veien jeg da :-)

Skrevet

Er nok sånn for mange ja :) Her kan hun sitte på fanget de 2 første minuttene etter hun har våknet etter lurene sine, ellers er det fullt gir hele tiden..

Rimelig slitsomt, men det er jo bare bra at de er nysgjerrige og med :)

Skrevet

Snuppa mi er 7 mnd, hun er virkelig ingen koseunge som liker å sitte på fanget. Jeg tenker at det må jo være heelt normalt, renger med de blir litt mer kosete når de blir eldre. Snuppa mi eier ikke tålmodighet så tror det er derfor hun ikke er sånn koseunge. Hun liker veldig godt å ligge / sitte i sofaen sammen med oss, eller ligge på gulvet, sitte i vippestolen osv.. Hun kan sitte i fanget å ja, men da må det skje noe, enten herje, hompe eller noe slikt!=) Har begynt å lese bok nå da, da kan hun sitte i ro et par minutter faktisk, så lenge det ikke ligger noe i sofaen. Ser hun et pledd, en papirbit eller noe sånt så flyttes oppmerksomheten på det. Hun elsker å sitte på fanget så lenge hun får sitte å rive ned alt på bordet. Det som er på bordet er fryktelig interresant!

Ellers er hun ikke sånn propell men det skal alltid skje noe ja.. Litt slitsomt kan det jo være men jeg pleier bare å le av det. Hun er jo så søt, å det er jo bare en liten periode. Jeg så får meg at vi skulle sitte å kose, hun sovne i fanget å slikt men det er det bare å akseptere at det vil hun ikke. Hun har aldri vært noen koseunge da, bortsett fra de første par mnd.

Skrevet

Min lille har aldri vært rolig! Han er 5,5 mnd nå. Fra han var liten baby stoppet gråten bare man "hærjet" litt med han. Han er slik enda. Til og med tanta hans så på en liten baby her om dagen og så på meg og sa, han har da aldri vært så rolig! :) Det skal skje noe konstant! Jeg har brukt 1 min på dette innlegget og han har klagd hele tiden under uroen sin med alle lekene sine, jeg må nok til pers igjen! :) Mamma Hesten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...