Gå til innhold

Brunlig utflod uke 8


Fire i juni

Anbefalte innlegg

er engstelig, har ikke opplevd dette i mine andre svangerskap, så vidt jeg husker. Er nærmere 9 uker, ennå ikke særlig kvalm, og hadde ganske mye brunlig utflod i dag. Men ikke friskt blod på noen måte. Lurer på hva det kan være, om det er begynnelsen på SA? Og dette med manglende kvalme så langt - noen andre i samme situasjon? Kanskje ikke vært kvalm før litt senere med mine andre barn, husker ikke nøyaktig og blir litt urolig. Håper noen av dere har erfaringer å dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag har haft detsamma vid ett par tillfällen. Läste att det är vanligt i och med att livmoderhalsen ändrar sig och mjukas upp. Det stod att man egentligen bara skulle bli orolig om det luktade väldigt illa i tillägg eller blev grönaktig. Jag är ju absolut ingen expert eftersom detta är min första graviditet, så självklart ska du ringa en läkare om du är orolig, ingen idé att gå omkring och tänka för mycket.

 

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg har opplevd akkurat det samme og jeg ventet nr 3 for 6 måner siden, men i mitt tilfelle var det utskrapning som ble tilfelle, da de ikke var antydning til hjertelyd! Nå er jeg gravid ijen i uke 10 med kvalme m.m så nå virker det lysere for meg!

Krysser fingrene for deg,men var jeg deg ville jeg bedt om en UL så du slipper å bekymre deg!!!!

Ikke bra å bekymre seg når man er gravid vettu!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Forstår du er bekymret.

Jeg har hatt brunlig utflod og litt blod i uke 12 og nå i begynnelsen av uke 14. Jeg gikk på ultralyd og fikk bekreftet at alt stod bra til med barnet. Legen fortalte at det kan hende at det av og til er rester som kommer ut, eller at det er sår på slimhinnene. I allefall: Om det ikke går over og du merker mensenlignende kramper dra på legevakta snarest. Jeg fikk rådet om å ikke ta for tunge løft eller å bevege seg for mye (jogge + aerobic, ridning) og å avstå fra sex til kysten er "klar". Håper det ordner seg for deg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også brunlig utflod i uke fire da jeg gikk gravid med snuppa mi, og det vedvarte i seks-syv uker, mer eller mindre. Ble kjempe-engstelig og skyndte meg til gynekolog som tok en ultralyd i uke seks. Men hjertet slo, og har i dag ei flott jente på syv måneder, frisk som en fisk. Dette er visstnok like vanlig som uvanlig, og behøver ikke være et dårlig tegn isolert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire i april

 

Hvordan gikk det med den utfloden som du hadde?

 

Jeg tilhører egentlig terminklubben mai, er snart ni uker på vei.

 

Jeg opplever akkurat det samme nå, litt småbrunli utflod sånn av og til, har hatt det de to siste dagene nå. jeg ble litt skeptisk, men ville heller ikke ringe lege om det ikke var nødvendi.

 

Har ingen store smerter eller lignende, bare disse normale "stikkningene" man kan få fordi livmoren utvider seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det samme nå. Er i uke 11, det har vart i to dager men det er små mengder. Ringte legekontoret i dag, og skulle ta kontakt igjen om det varte lengre enn et par dager eller jeg fikk smerter. Ble veldig redd, men håper det gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym.

 

Jeg plaget meg selv for mye med bekymring pga denne utfloden, derfor ringte jeg faktisk til fødeavdelingen idag og fikk snakke med en jordmor. Hun kunne fortelle meg at det jeg beskrev med litt brunlig utflod var faktisk helt normalt. Så lenge jeg ikke fikk blødninger med ferskt blod eller at utfloden begynte å lukte skikkeli (tegn på infeksjon) skulle jeg ikke bekymre meg:)

 

Da var jeg kvitt den klumpen i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ikke dette for å skape bekymring, men jeg hadde brunlig utflod i to dager i uke 11. Gikk til lege og fikk henvisning til UL i går, og den viste ingen hjertelyd. Ut i fra størrelsen hadde forsteret dødd i uke 7-8 :-( Jeg oppfordrer alle som har blødning og som bekymrer seg veldig over dette, om å oppsøke lege/jordmor. Det var ikke snakk om store mengder blod og det var ikke friskt blod som kom ut, men det var altså likevel et tegn på fosterdød.

Håper ikke at alle blir hysteriske av det jeg skriver nå, for det er mange som blør uten at det er noe galt. Jeg hadde blødninger i forrige svangerskap også, og fødte en velskapt jente!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Berit78:

 

Selv om du ikke mener å skape bekymring, så gjør du jo det ved det innlegget Hvis jordmor sier at det er normalt med litt brunlig utflod, så synes jeg det er like greit å slå seg til ro med det. Det som skjer, det skjer, og det er mye bedre å la være å bekymre seg for det.

 

Å oppsøke lege eller jordmor hvis man er bekymret, er sikkert lurt, men jeg mener at det er om å gjøre å bekymre seg minst mulig, og ta det som det kommer. Når man sitter med et velskapt barn i armene, er det lett å tenke tilbake på hvor unødvendig det var med all bekymringen. Mister man, tror jeg ikke man vil være bitter dersom man ikke har bekymret seg før det skjedde.

 

Generelt tenker jeg at vi burde prøve å oppmuntre hverandre, heller enn å gjøre hverandre bekymret. Det som skjer, skjer uansett, og for de aller fleste - også dem som blør litt - går det bra.

 

Til slutt: Det er selvfølgelig veldig leit å høre hva som skjedde med deg, Berit78. Det går helt sikkert bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Jeg er faktisk ikke bekymret lenger, når jordmora sa det ikke var noe å bekymre seg for så gjør jeg heller ikke det:)

 

Men nå skal jeg til lege på mandag for å ta noen blodprøver, og vil jo selvfølgelig nevne dette da, men tror nok at det vil gå bra. Og at det kommer litt utflod er jo ikke så rart i grunn, det er mye som skjer inni der. Limora flytter seg oppover nå og det dannes en slimhinne som skal beskytte fosteret. Og da er det jo heller ikke så rart at det vil komme noe ut...

 

Er det meningen det skal være noe så er det noe, hvis ikke så ikke:) Jeg har gravid symtpomer så det hyler etter også, så tror ikke jeg har noe å bekymre meg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...