Gå til innhold

adoptere når man er registrerte partnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at fra 01.01.09 da ekteskapsloven angivelig skal tre i kraft, at det åpner for at lesbiske kan søke om utendlansadopsjon ? leste et sted at det skal åpne for at homofile skal kunne bli vurdert som adoptivforeldre....er det da vurdering på samme grunnlag som hetrofile par, eller " nei du var litt for gay" om dere skjønner..........

vi skal ta ferdig våre to restrerende forsøk på nordica, men om det ikke skulle gå, har vi så lyst til å adoptere...må jo være så fint å kunne vite at man blir foreldre selv om man ikke kan bli gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, lillebie.

Jeg har forstått det sånn at vi skal bli vurdert på lik linje med heteropar, men jeg kan se for meg at det vil bli en smule tøffere for oss uansett. Vi må bevise at to jenter/gutter gjennom vår person og nettverk kan oppfylle alle rollene et barn trenger i livet, inkludert mannlige rollemodeller.

Men, utenlandsadopsjon er tøfft for alle, med laaaangg ventetid, mye papirer, utdypende sosialreport m.m.

Dessverre er det ingen land, som har åpnet for muligheten for oss å faktisk få et barn, selv om vi har rett til å bli vurdert. Men jeg tror det bare er snakk om tid, for denne åpningen i loven må skje før vertslandene forandrer sitt lovverk.

Har hørt at man er i ny dialog med Kina (som en god stund lot single adoptere), og også med Sør-Afrika, men det er litt sånn uoffisielt og hysj, hysj, og dessverre ikkr noe som blir prioritert av regjeringen.

Vi er jo så heldige og har et babygull på vei, men adopsjon har vært min store drøm siden jeg var 5. år eller noe. Jeg står gjerne over egne biologiske barn for å kunne hente en liten tass et eller annet sted i det store utland.

Skrevet

hm ja det var det jeg tenkte, at ingen vertsland aksepterer homofile adoptiv foreldre....kona er selv adoptert, så vi kan veldig gjerne tenke oss et adoptivbarn....men vi satser i første omgang på å bli gravide i neste runde :-) men regner med at vi holder på med ivf uansett frem til en lov endring, kan jo ikke gi opp så lett!kona ønsker ikke å gå gravid, så jeg må jo bare akseptere det...men vi får se om hun forandrer mening etterhvert som babyønsket bare stiger og stiger her i heimen :-)

hvordan går det med dere forresten??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...