Gå til innhold

+5.5 i linser, er det det sterkeste som fins?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som en får kjøpt hos optiker:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er på + siden, men jeg har -6.50 i linser, kjøper på nett jeg da....

Skrevet

Og de har opp til ganske høy - hos optiker

Skrevet

Nei, men over +6,00 blir utvalget veldig begrenset. Vet bla at man ikke får sånne linser man kan sove med i styrker over det.

Skrevet

Jeg har døgnet-rundt-linser, men som sagt jeg er på -

Sjekk på lensway.no eller lenson.no Da får du opp alle styrkene på de ulike linsene.

Skrevet

Høy minus er vanligere enn høy pluss, derfor finns linsene i mye høyere styrker også. Produsentene tenker mest på å tjene penger når de bestemmer hvilke styrker de skal lage linsene i, ikke på å lage linser til alle som ønsker det.

Men det finns andre typer linser, bla sånne månedslinser man tar av og renser om natta.

Skrevet

tusen takk:-)

Lurte også på om man kan ødelegge synet om en går med linser i ca 7 dager i strekk 7 timer pr dag? Rart spørsmål, men holder på med et prosjekt:-)

tusen takk for svar:-)

Skrevet

Sjekket akkurat der jeg kjøper linser på nett, de jeg bruker går fra -12 til +6. Jeg har minus 10.

Skrevet

Jeg bruker linser fra jeg står opp til jeg legger meg hver dag med mindre jeg er syk eller noe, og har gjort det mer eller mindre de siste 25 åra. Har ikke fått noen advarsel om at det er skadelig, og øynene mine er alltid fine på kontroll. Brukes altså ca 16 timer om dagen, kanskje noe mindre i helgene.

Skrevet

Jeg har hørt man bør gå uten linser 2-3 timer hver dag og "gjerne" en dag i uka uten hvis man har mulighet til det, så 7timer hver dag 7 dager i uka går sikkert bra uten at man ødelegger synet.

Skrevet

oi, glemte noe vesentlig....om en ikke har dårlig syn....om en da kan ødelegge det ved å gå med linser som er så sterk som + 5.5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...