Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Fikk en seng etter kusina mi idag, som snuppa skal få. Det er en høy seng, med plass til leker og slikt under... Den er trehvit på endene, og blå å rød på sidene. Den må altså pusses ned, grunnes og males. Så det jeg lurer på er, -hvor mye må pusses før det grunnes? -hvor er det billig maling å få tak i? (hun vil ha rosa nå, og det kan hun få, -men tror ikke det er poppis om noen år, så da blir den bytta ut) -hvor får man kjøpt sjablonger? Vil male navnet hennes på siden -hvor får man kjøpt et eller annet oppheng til å henge opp en gardin under? Takktakk
Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Gangen i dette blir: -Salmiakkvaske senga for å matte den ned -Pusse over med medium sandpapir (du trenger ikke bruke så mye kraft, bare gnu overalt) -Salmiakkvask en gang til -Rimelig maling må du nesten sjekke med dine lokale malingsforhandlere. -Sjablonger kjøper du på hobbybutikker, a la Panduro vil jeg tro -Kid, Hansen og Dysvik, Princess, eller andre typiske stoff/gardin-forhandlere har det du trenger
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 TUSEN hjertlig takk!!! Det var supre tips! Det med salmiakken visste jeg ikke... Hvordan blandingsforhold må jeg ha, tror du?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Før du grunner bør sengen vaskers med kraftvask eller salmiakk. Du bør ikke ha for grovt pussepapir. Sengen trenger ikke pusser så mye, men nøye jevnt over. Billig maling kan du få på Coop Obs!. Anbefaler å kjøpe oljebasert - med så høy glans som mulig. Da tåler den noen hakk og er lett å vaske over. Sjablonger kan du finne i alle størrelser på hobbybutikker. Vet ikke hva du mener med oppheng....gardinstang?
Gjest Skrevet 26. august 2008 #5 Skrevet 26. august 2008 Kan godt ha litt sterkt salmiakkvann, men ikke sånn at du ikke får puste ;o) Også det som hun under her sier: Malingen bør være halvblank til blank. Ikke silkematt eller matt.. Blank overflate er lettest å rengjøre.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. august 2008 #6 Skrevet 26. august 2008 Maling er stort sett billigere på Obs enn må maleforretninger. På Kid får du i hvertfall kjøpt sånn virre (som gamle damer kaller det) som du kan feste i små kroker under sengekanten og tre på gardiner/forheng:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Takker, da skal jeg skrubbe den med salmiakk! antar jeg må få puste i det, ja ) Ja, tenkte Obs jeg også, kanskje jeg må ta en tur innom der i morra.. Tenkte på sånn gammeldags greie, som hun over her nevnte )
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. august 2008 #8 Skrevet 26. august 2008 Og tips til forheng er rett og slett å kjøpe ferdigsydde gardiner på tilbud hos kid og bare legge de opp. Er like billig å kjøpe ferdigsydd som å kjøpe metervare å sy selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #9 Skrevet 26. august 2008 Ja, det er igrunn sant! Hadde ikke tenkt å sy selv altså, får være grenser... men tenkte å bruke noe jeg har fra før
Expat Skrevet 26. august 2008 #10 Skrevet 26. august 2008 Du får en sånn gardinfjær (en lang bøyelig elastisk "tråd" man henger gardiner på) på de fleste gardinbutikker + ikea. De klippes til rett lengde. De har enten kroker eller øyeskruer i endene og de træs igjennom en sånn enkel søm. Noe annet blir et stadig tilbakevendende tema på et barnerom ville jeg tro!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. august 2008 #11 Skrevet 26. august 2008 Det er en sånn virre jeg snakket om i et innlegg lenger oppi her:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. august 2008 #12 Skrevet 26. august 2008 Ja, var sånn du sa jeg tenkte på, cat! Får ut og shoppe til helga tror jeg. Snuppa skal til pappaen sin i morra, så jeg har lova ho at ho skal få male med meg når ho kommer hjem igjen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå