lillespire08+10 Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Når jeg ammer på det ene brystet, så begynner det alltid å lekke fra det andre brystet. Og da er det ikke snakk om en dråpe eller to, men MYE. Fikk tips om å sette hånda for det lekkende brystet for å stoppe det, men med en gang jeg slipper så begynner det å lekke igjen. Noen som opplever det samme, og som har andre tips..? Litt upraktisk når man etterhvert skal ut i offentligheten å amme. (fødte 15.aug)
anette&tutta mari :) Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 been there! og ofte lekker det fortsatt. jeg har alltid på ammeinnlegg på det andre brystet - har i ull - det holder som regel. ellers må jeg legge en klut på brystet. som du sier, litt dumt når man er ute i offentlighet..
Kitty75 Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Bruker natusan sine ammeinnlegg i papir og ammeinnlegg i ull oppå. Det pleier å fungere fint. Man kan stoppe det med fingeren (har lest at det kalles ringeklokke-teknikk fordi man trykker på brystknoppen som en ringeklokke), men det anbefales ikke hvis du har lett for å få tette melkeganger.
brooklyn Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Ammeinnlegg ammeinnlegg ammeinnlegg. De fra natusan er greie når du er hjemme, er du ute blandt folk, er chicco sine litt bedre da det er plastbelegg ytterst og de blir ikke gjennomvåte slik som natusan sine gjerne kan bli.. Jeg lekker som en sil når jeg ammer, ligger jeg på siden og ammeinnlegget ikke er helt på plass, renner det melk nedover puppen.. Ikke at det er en trøst for deg, men jeg ser for meg at det blir slik til jeg slutter å amme, slik det var med eldstemann( 11 mnd). Meeeeeeeeeeeen, nå har jeg litt for masse melk også. Kanskje, når produksjonen din stabiliserer seg, så slutter det å renne fra andre puppen? Ellers er ringeklokkemetoden som nevnt over, en grei løsning. Da presser du pekefingen inn på brystvorten (ikke vondt, da..), og holder der noen minutter, til utdrivningsrefleksen har avtatt (ihvertfall her i gården). Og da, hva er redningen? Ammeinnlegg med plast-utside:)
*En rosa og en blå* Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Jeg har samme problem, spesielt på natten og på morgenen/formiddagen. Jeg har kjøpt Avent oppsamlingskopp som jeg fester på det brystet snuppa ikke dier på - veldig greit, for da slipper jeg å skifte ammeinnlegg hele tiden. På kvelden er det ikke så mye, så da bruker jeg heller "ringeklokketeknikken" som nevnt over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå