2 nøster Skrevet 26. august 2008 #1 Skrevet 26. august 2008 Min eldste datter har tydligvis funnet sin favoritt side - høyre. I begynnelsen la jeg egentlig ikke så veldig merke til det.. Hun har nå begynnt å bli flat og lengre på høyre side av hodet. Jeg forsøker å holde meg på hennes venstre, dra interessen hennes mot venstre, leker på venstre---men niks.. det er absolutt ikke intressant. Da ligger hun heller å stirrer ut i det store intet Prver å vri hodet hennes over på venstre når hun sover, men hun snur seg straks tilbake igjen. Har prøvd hodering også, ikke populært!! Noen ideer?? Eller råd, tips, trøst Retter det seg når hun begynner å ligge mer på magen, og sitte?? Mener å ha lest det ett sted.. på forhånd takk... Ps- hun er fem mnd ukorr/to mnd korr...
Gjest Skrevet 26. august 2008 #2 Skrevet 26. august 2008 Hei! Min gutt er også prematur, og har hatt favorittside. Jeg gjorde egentlig det du har skrevet. Snakket til han fra den andre siden, stelte han fra siden han ikke "likte", snudde hodet hans i søvne, lekte med han fra den andre siden osv. Du kan prøve å begynne å snakke med han på favorittsiden og prøve å "få han med" over til den andre siden.... Skjønner at det er vanskelig.... går dere til fysioterapi? Vi fikk masse tips der, og det er jo ikke dumt å få litt oppfølging siden hun er prematur. Lykke til.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 26. august 2008 #3 Skrevet 26. august 2008 Høres ut som Kiss. (Låsning i nakken) Jeg hadde bestilt en time hos manuellterapeut for en sjekk. Trenger ikke henvisning. Vi betalte 100,-, men vet det er gratis noen steder. Vi trengte bare 1 behandling. Bedre å være på den sikkre siden. Ta en titt på www.kiss-kidd.no
Simbasa Skrevet 26. august 2008 #4 Skrevet 26. august 2008 Sønnen min har hatt tendenser til favorittside. I tillegg til leking etc. som dere allerede gjør fikk vi beskjed om å snu hodet motsatt vei av favorittside og holde det forsiktig nede i 30 sek. Skuldrene skal ligge i bakken. Vi fikk også beskjed om å prate mye med barnet i rett-opp-stilling, altså slik at han ser rett opp på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå